Heavy Shit Man

27 augustus 2013 - Quinto, Zwitserland

Een kort verslag. De benen hebben gewerkt. De pas en afdaling van de Gottard waren goed te doen. Het venijn zat vandaag (wederom) in de staart.

Je kunt na de afdaling in Airolo kiezen voor de Strada Alta of de lage variant van de Via Gottardo. We besluiten langs rivier de Ticino richting Quinto te stiefelen. De lage variant dus. Om bij onze slaapplaats te komen moeten we echter de berg (weer) op richting Strado Alta. Onderweg naar onze horst steken we een start- en landingsbaan van een vliegveld over. Zwijgend. Wordt hier afgezien? Bij het eerste bordje richting Deggio staat 'looptijd 50 minuten'. Het begint te regenen, dus het gas op de zuigers. Niet lullen, maar poetsen, stoempen, kachelen. Ook al is het geen wandelpad, maar een wand voor een berggeit. Klagen heeft geen zin. Uiteindelijk komen we redelijk rap boven, checken in, pakken een douche en nemen een Gottardo Premium Lager. Alles prima. Het laatste gezamenlijke avondmaal wordt daarna genuttigd. Morgen neemt Ed afscheid en ga ik weer alleen verder. Hij heeft genoten en afgezien, is mijn vermoeden. Als ik het vraag, bevestigt hij mijn gedachten. Next stop is Viggiona aan de noordkant van het Lago Maggiore.

Leuke en indrukwekkende momenten waren er vandaag genoeg (@A&H: zonder het Noordgezicht jasje!). Alleen al het natuurschoon,dat blaast je helemaal weg. "Het lijkt hier wel het landschap van Lord Of The Rings", hoor ik Ed plotseling zeggen. 'Frodo and Sam?' Smeagol zien we niet. We zien wel een grote bergmarmot kruipen, honderden sprinkhanen springen en vlinders vliegen. Ook zien we ontelbaar veel bergkoeien met bel (tingeling) en nog meer koeienvlaaien. Heavy Shit Man!

(red.)

1. Vince Vanderloo:
    Hey Marcello,

Ik heb net wat van je reisverhalen gelezen, ruig!
    Gaaf plan en nog gaver dat je het echt doet.
    Respect, man! Hou je rug recht en loop ze!
    Greetz, Henk Janssen
  2. Esther:
    27 augustus 2013
    Leuk om iedere dag je verslag te lezen. Fijn dat je kunt genieten van het natuurschoon . Sprinkhanen schijnen gefrituurd erg lekker te zijn ! Maarja frietpan kan niet mee natuurlijk :-)
  3. Ria:
    27 augustus 2013
    Mooooi!!!! Afzien en genieten. Het ligt dicht bij elkaar.
  4. Noud Maas:
    Niks heavy shit man!
    Ik heb namelijk wat zitten rekenen voor je. En mijn conclusie is zonneklaar: nu op je schreden terugkeren is geen optie meer!
    Volgens mijn berekeningen ben je namelijk dichter bij Rome dan bij Weert. Dat betekent dus, dat als je rechtsomkeer maakt, je méér kilometers moet lopen dan wanneer je er voor kiest om voort te gaan!
    Van Quinto naar Rome is namelijk dezelfde afstand als van Quinto naar Roosteren!
    Niks ten nadele van Roosteren natuurlijk, maar dan moet je dus nog een extra dagetappe lopen voor je weer thuis bent.
    Bovendien staat in Roosteren de St. Jacobuskerk (=Santiago) terwijl jij Capranica en de Sint Pieter op je vizier hebt staan! Go, Tinnemans, go…
  5. PM:
    27 augustus 2013
    Prósperum iter bonis amicus!
  6. Anny en Hub.:
    28 augustus 2013
    Hallo Marcel,

De hoogste hobbel op je route heb je vandaag overwonnen. Proficiat!

Wij wensen je verder veel succes.

A&H
  7. Ron: