Ander 'geloel' dan de Story

31 januari 2018 - Nederweert, Nederland

'Sonja valt nu voor een man met humor en hersens', 'Wat doet prinses Laurentien 's nachts met successchrijver?', 'Gerucht: erfenis Sandra verdeelt nabestaanden', 'Insider onthult: Dit is Candy's nieuwe liefde!'

Zie daar, een aantal koppen van een doordeweekse Story. Nummer 43 om precies te zijn van jaargang...? Ik weet het niet meer. Hoogst uitzonderlijk dat ik zo'n roddelblad lees. Plaats van handeling, de wachtkamer van de fysio. Wanneer, eind 2017.

Zo snel gaat de tijd. Waarom ik daar zat? De week ervoor had ik de Halve Marathon van Ell (De Hell van Ell) gedraafd. Dan is het lekker om de spieren te laten verwennen. Een wachtkamer. Het is een plek waar je kwaliteitsliteratuur kunt aantreffen.

'Bij de kapper is de kans groter.' Ik hoor het u zeggen. Dat geldt niet voor mij. Ik laat mijn korte kuif  al enkele jaren twee deuren verder knippen. Op de hoek van de Henry Hardenstraat. Straat genoemd naar de Engelse oorlogsheld Henry Eric Harden. Hij ligt op een steenworp afstand begraven.

Henry heeft volgens mij nooit in de Story gestaan. Ik doe mijn petje voor hem af. Voor de Story niet. Waar ik mijn petje nog meer voor af doe...? Goede vraag. Die parkeer ik even. Lekker. Food for thought.

Terug naar de knipbeurt door -bijna- buurvrouw M. Daar is geen tijd om te lezen. We praten vooral. Echte communicatie. En zij knipt ondertussen, natuurlijk. Het gaat over koetjes, kalfjes, de buren, de verbouwing, die M. en haar partner achter de rug hebben. Dagelijkse en niet alledaagse dingen. Maar niet over Prinses Laurentien, Sandra B., Candy en Sonja B. En niet over mijn verbouwing. Min toko is eigenlijk best op orde.

Waarover dan wel? Even denken. De laatste keer ging het onder andere over carnaval en over mijn volgende -korte- loopavontuur. Komend weekend dansen de voetjes een paar dagen over de Portugese Via Algarviana. Misschien gooi ik er wel wat 'Tinman leesvoer' tegenaan. Dat wordt dan wel ander 'geloel' dan de Story.

1. TimS oet K-O:
    1 februari 2018
    Haha Story-Marcellus...dezer dagen sorteren we enkele honderden bananendozen vol aangevoerd leesvoer voor de Boekenmarkt 6 en 7 oktober a.s. in Kelpen-Oler. We willen alleen PUNTGAVE boeken. Maar bij de aanvoer zit veel "oud-papier": vergeeld /kapot/vies geworden/koffievlekken/geen kaft meer... Dat wordt opgespaard voor de oud-papieractie van de basisschool. Vele duizenden kilo's. Daar kan die Story nog wel bij.
  2. Erna:
    1 februari 2018
    Hoi Marcel,
    Maak maar weer een mooi reisverhaal, want daar verheug ik mij nu al op.
    Veel wandelplezier, hopelijk is het daar wat warmer dan hier.
    Maar daar twijfel ik niet aan.
    Groetjes
    Erna
  3. Toke Coppen:
    2 februari 2018
    Mooi luisteren naar de kapper weet alles weer——-Gr Toke