Antwoordstoel

14 september 2013 - Aulla, Italië

Het is hard werken in Toscane. Waar zeg je? In Toscane! Ja, ja daar struinen we op dit moment rond. Nog steeds de Via Francigena volgend. En wederom het advies: volg de bordjes en niet het asfalt.

Er was vanavond bezoek van de burgemeester en een afvaardiging van de Via Francigena Association. Hoog bezoek. Daarna is uitgebreid de tijd genomen om te eten met George (de Schot) en het Deens stel dat ik gisteren al zag. Daar laat ik het bij.

Morgen is er meer tijd voor een verslag én het beantwoorden van een aantal vragen. Mocht iemand een prangende vraag hebben, stel ze. Morgenmiddag vanaf een uur of drie zit Tinman op de antwoordstoel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    14 september 2013
    Ha marcel,
    Ook in Tungelder volgen we je via je verhalen.
    Veel succes en blijf genieten van je reis en de mensen die je zomaar tegenkomt.

Frans en Ria Vries
  2. Resy:
    14 september 2013
    Ha Marcel,
    Hup ffkes gegoogeld en gekeken waat dien omgaevingsfeertje noe is. Ich doon det vaker, geweun ffkes zeen waats dich noe ongeveer zuus. En de google maps eave gekeke.
    Wieveul dagen hup ze nog te goan? want dien eindstreep kump noe waal hiel dich bie.
    Veur noe ein heel gooi nach en tot morge.

Greetz van de Wilkies
  3. Ron Paap:
    15 september 2013
    Hoi Marcel , het is leuk je verhalen iedere dag te lezen en te weten waar je ongeveer loopt. Met mijn pootje in het gips laat ik het lopen maar aan jou over. Hou het tempo er maar in dan gaat het zeker goed komen.

Groetjes Ron.
  4. Erna:
    15 september 2013
    Hoi Marcel, zo te horen gaat het nog steeds goed. Sjiek om te horen. Fijn dat je nog door wat mensen vergezeld wordt. Altijd een fijne afleiding lijkt me. Voor vandaag een fijne zondag. Hopelijk is het weer goed. groetjes Erna
  5. Jackeline Smeets:
    hej Marcel,
    Ook vanuit Weert volg ik je belevenissen elke dag, erg fijn om te lezen....Zet hem op voor de laatste kilometertjes, maar geniet ook van elke stap die je zet!
    groetjes, Jackeline
  6. Tiny en Wim:
    15 september 2013
    Ha Marcel, we zijn net terug van een week wandelen in Wallis, de benen doen wat zeer zijn na 6 dagen lopen, tot ongeveer 3000 m geweest , we hadden al veel respect voor je, maar na deze week is dit alleen maar toe genomen, petje af ,en we blijven je natuurlijk volgen tot het einde, het is leuk dat er zo veel collega,s van vroeger je volgen, groetjes Tiny en Wim
  7. Wil tinnemans:
    He Marcel.
    Dit laeze van dien fantastische verhale is echt verslavendj.
    Edere daag is der eine en edere daag wil ich dien verhoale weer laeze.
    Succes met de letste kilometers.
    Groet van oppe ruiver
  8. Tim Adams:
    Hoi Marcel,

Groetjes vanuit Perth, Australia.

Tim
  9. Esther:
    15 september 2013
    Als een ander rookt , loopt het water je dan in de mond? Of heb je helemaal geen zin meer in de nicotine ? Dat waren de vragen. Nu de complimenten.
    Respect dat je gestopt bent met roken!
    En natuurlijk ook voor jouw tocht met jouw missie . Je hebt een mooie gevoelige manier van schrijven, zowel dit blog als jouw boek Nel.
    Ook de songteksten van SFB zijn goed!
  10. Ine Tesser:
    15 september 2013
    Hoi Marcel, ik zit hier lekker op de bank. De zon schijnt en het is een lome zondagmorgen. Ik weet niet meer wat de aanleiding was maar ik moest ineens aan jou en je reis denken. Even googelen en daar ben je met je verhalen en je foto's.
    Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Ik heb een enorme bewondering voor je dat je dit doet!
    Ine
  11. Miek van de Voort:
    15 september 2013
    Eventjes rustig aan doen is goed. Hoe ver nog?
  12. Anny en Hub.:
    Hallo vraagbaak Marcel,

Wil je, nu je toch in de buurt van Carrara bent, een blok wit marmer voor mij meenemen van 75 cm x 45 cm x 35 cm? Dit past precies in je rugzak. Voor het kleine stukje tot Rome zal dat beetje meer gewicht, ʺveur eine Superkujeldreier dae draan geit wie Verkes-Wullemʺ, geen probleem opleveren. Mocht je onverhoopt toch rugklachten krijgen dan zal ik speciaal voor je rug een wonderkaars opsteken bij het kapelletje op de Mildert.

Groeten uit Oler.