Arizona Trail: "It giet bienao oan"

13 maart 2019 - Sierra Vista, Verenigde Staten

"It's a long way from the Netherlands to the Arizona Trail. Especially when you have a 5 hours delay at New York JFK. Thanks Len for the ride to the station."

Voila, een deftig woordje Engels aan het begin van een nieuw wandelavontuur. Een trip die 's maandags voortvarend start vanaf Schiphol en in New York stokt met 5 uur vertraging op JFK AIRPORT. Eenmaal in het tweede vliegtuig 'mogen' we nog een keer dik een uur wachten. De ontregeling van het vliegverkeer blijkt het gevolg van het noodlottige ongeval met een Boeing 737 300 Max in Ethiopië. Bij dat ongeluk zijn 157 slachtoffers te betreuren. Het zet ons startende 'geknoter' in perspectief. "Een beetje vertraging. Nou en......?"

Wie in de States is geweest weet natuurlijk: 'Size matters'. Alles is bigger. Het is de reden dat we ons als huurauto een vette Chevrolet Silverado onder de kont schuiven. In hoog tempo scheuren we richting Hooverdam Resort, tikken een Budweiser weg en gaan richting kamer. Om 2.30 uur local time crashen we in twee kingsize bedden.

Dag twee gaat het gas weer vroeg op de zuigers. Sierra Vista is nog een aardig stuk sturen.  Ed is de driver. Onderweg valt het er met regelmaat met bakken uit. Mooi. Alles wat nu valt, valt morgen niet, maar staat dan nog wel in poelen en geulen. En dat is handig voor dorstige hikers. Rond Phoenix is het kortstondig 'noodtoestandachtig.' Broertje blijft kalm en loodst ons veilig door de mierenhoop van auto's en vrachtverkeer.

Rond 15.00 uur parkeren we de Silverado voor het hotel. Fijne wagen. Beetje groot voor mijn eigen oprit. Maar 'het rijdt' wel. Pfff na een nachtje overslaan en een korte nacht zijn we gaar. We checken in, doen wat boodschapjes, eten een snelle hap en gaan vroeg richting bedje. Nog even chillen, dan slapen. Morgen, voedselpakket maken en versturen, de spullen op orde maken en voorbereiden voor het echte werk. Of zoals de Fries het zegt: "it giet bienao oan."

1. TimS oet K-O:
    13 maart 2019
    Mit väöl interesse zal ich de blog volge. Succes en veural väöl plezeer same in Trumplandj, Marcel en Ed! Stiefel ze!
  2. Marlies:
    13 maart 2019
    Tof, er komt weer leesvoer aan! Wandel ze!
  3. Dae lange van Moeëne:
    13 maart 2019
    Ge-wel-dig! Happy trails and stay safe.
  4. Ricky:
    13 maart 2019
    Hey have a great day!!! samen wandelen---------------happy trail's together!!!!!!! --- hopelijk geen beren op jullie pad
  5. Cornelie:
    Succes mannen x
  6. Ricky:
    13 maart 2019
    Hey have a great day!!!!!!! samen wandelen-------Happy Trails Together!!! en hopelijk komen er geen beren op jullie pad
  7. Esther:
    13 maart 2019
    Heerlijk dat je ons op de hoogte houdt. Succes!
  8. Erna:
    13 maart 2019
    Hey mannen, een super wandeltocht gewenst. Geniet ervan!!
    En ik geniet hier mee.
    Groetjes
  9. Ans:
    Zo geweldig ,weer een spannend avontuur .Geniet er samen van Groetjes
  10. José Tinnemans:
    13 maart 2019
    Ook wij genieten van alle schrijfsels en vinden het spannend.
  11. PM:
    13 maart 2019
    Arizona is zo prachtig mooi. Geniet ervan brethren Tinman.
  12. Ger Lenssen:
    13 maart 2019
    Heel veel succes mannen. Geniet van dit prachtige avontuur wat jullie te wachten staat.
    Ik zie uit naar de verhalen.
    Groetjes, Ger
  13. T. Douven:
    13 maart 2019
    Heel veel succes. Geniet er samen van. Dan doen wij het hier met jouw prachtige verhalen.
  14. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    Hieel veul wanjelplezeer.
    Ich kiek oet nao de verhaole van uch.
    Grtjs Sylvia
  15. Will:
    13 maart 2019
    En Eddy, hub ze veul dollars oet dae kast gehooldj ?,
    en waat unne ruige bak om met rondj te sjeure
    noe geit ut echt beginne, suc6 manne
  16. Francien Wolter:
    13 maart 2019
    Wat een avontuur gaan jullie weer tegemoet.
    Dat word zeker weer een uitdaging en genieten.
    Gr
  17. Berber:
    14 maart 2019
    Veel succes en wandelplezier
    maareh.... Als geboren Friezin kan ik een kleine taalkundige correctie niet laten: ;-)

vertaling en definitie "bijna", Nederlands-Fries woordenboek
    bijna p p