Omdat het kan (back on the Marskramerpad)

8 juli 2017 - Stroe, Nederland

Boer'nKinkel, De Damper, Het Hilletje en De Rotterdammer. Kenners weten het meteen. Tinman zit, staat en loopt op en over het Marskramerpad. Helemaal correct. De namen zijn van koffie-tank-toko's en een shop waar een ladertje voor de gsm is gescoord. Dat was niet handig om zonder te vertrekken. Ik kreeg er gisteravond zelfs de zenuwen van.

Geen Bospop vraagt u? Wederom correct. Voor alle bospoppers, have fun. Voor Tinman daarentegen veel bos en heide. En stuifzand. En verlaten dorpen, een enkele asfaltweg. Langs beken en weiden. Afschakelen. Vanaf Deventer richting de Veluwe.

Vrijdagavond is het Marskramerpad na een dag werken en een paar uurtjes treinen opgepakt. Na een frisse Chimay in biercafe De Heks achter de Brink gaat het in stevige tred naar Klarenbeek. Met oud op nieuw hebben we in De Heks meer biertjes genuttigd. Het voelt goed zo voor de tweede keer langs de IJssel en over de prachtige bomendijk.

Bij het gastadres beleef ik gastvrijheid met een hoofdletter G. Hartverwarmend en zo fijn. Het echtpaar heeft de gezegende leeftijd van 81 en 86. Ze staan samen nog volop in het leven.

Vandaag (zaterdag) neem ik voor de variëteit een dubbele etappe. Van Klarenbeek naar Stroe. Lekker. Op de fietspaden is het druk. Wandelaars tel ik slechts een handjevol. Ik hou wel van die rust. De vele sporen van zwijnen en paardenhoeven maken de zandpaden zwaar om te lopen. Ook het aantal markeringen kan beter. Gelukkig heb ik mijn gids.

Klaag ik? Nee hoor, eigenlijk gaat het prima. Heel goed zelfs. Vorige week nog de Kennedymars in Someren gestiefeld. Dit jaar al een sectie van de PCT gedaan. Man. Het leven is prachtig. Een Westmalle dubbel staat voor mijn neus. Een laatste slok. Tijd voor het bedje. Ik besluit, voor de variëteit, voor het slapengaan, nog even Slayer op te zetten. Waarom Slayer. Omdat het kan!

1. Maart Vestjens:
    9 juli 2017
    Het is een mooi gebied waar je nu wandelt/loopt. Ik ken het. Ik fietste het een paar jaar geleden met mijn fietsvriend. We fietsten toen een week door dat deel van Nederland en genoten zoals jij ook nu geniet van stap voor stap. Slayer ga ik nu nog even opzoeken op Spotify; die muziek ken ik niet.
    Alle goeds beste wandelman Marcel
  2. TimS oet K-O:
    9 juli 2017
    Chapeau Marcel! Geniet van die prachtige streek.
  3. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    9 juli 2017
    Een dag afsluiten met Tom en zijn mannen is niet verkeerd. Ik wens je vele momenten waarvan je kan genieten tijdens deze stappentocht. Have fun!! Grtjs Sylvia
  4. Jan van Mierlo:
    Succes Marcel
  5. Ans:
    9 juli 2017
    Het verloopt en loopt allemaal naar wens Nog veel wandel plezier
  6. Esther:
    10 juli 2017
    ha Marcel, weer een flinke wandeling. De Kennedy blaren al weg?
    Heerlijk je wandelverhalen te lezen, maar je hebt wel een goede Bospop editie gemist.
    Grtzz, Esther
  7. Toke Coppen: