Bergen verslinden en keien vreten

13 april 2019 - Pine, Arizona, Verenigde Staten

Stel je voor, je hebt pingpong ballen, biljartballen, tennisballen, een voetbal, een basketball, skippyballen en nog veel meer soorten ballen. Deze ballen zijn niet alleen rond, maar soms ook vierkant, rechthoekig, ovaal, gehakkeld, gebroken en scherp, vaak heel scherp. En stel je nu eens voor dat dit geen ballen zijn maar stenen. In alle soorten blauw, grijs, bruin, wit, geel, rood. Kortom, in alle denkbare steenkleuren. Nou, dat schetst een beetje het beeld van grote delen van de Arizona Trail de afgelopen weken.

Of ik klaag, nope. Not at all. Ik wist dat het hard en 'Rocky' zou worden. Dus. En ik hou wel van een stevig mopje muziek. Dat compenseert.

Afijn. Regelmatig zag ik voor me hoe God of de Duivel op zijn tractor het pad plaveide met die verfoeide keien en rotsen, fier op een tractor gezeten. Met een grijns op het gezicht die zich laat lezen als: "I'm gonna let those hikers meet a world of pain."

Wel, de Duivel of de Heer krijgt me niet klein. Ook de komende weken vreet ik met plezier heuvels, bergen, keien en rotsen. Dat doen we vanaf zaterdagmorgen. Dan gaan we 'on Trail again'. Ik kan dan weer dagelijks mijn deuntje zingen. "On trail again, oh I'm glad that I'm trail again. Ooh so glad that I'm on trail again. On they AZTeeee, you and me. Rond 6.00 uur starten we over het algemeen.

20190407_120800

Waarom we zaterdag pas weer aan de wandel gaan? De poeterkes van Gerry hebben hét zwaar gehad en waren toe aan rust. Vrijdag regende het bovendien. In de bergen werd sneeuw verwacht. Hrt goede nieuws. Morgen wordt het beter. Dan kunnen we weer zingen en aan de wandel natuurlijk! Heerlijk. Bergen verslinden en keien vreten. Fijn weekend allemaal.

20190412_103846

1. Ricky:
    13 april 2019
    Hey Marcel super verhalen en foto’s🤔 kan me er wel iets bij voorstellen, ben op ‘t moment in de Andes in Argentinië - ook ruig gebied - succes met je tocht grtj’s Ricky🦋
  2. TimS oet K-O:
    Stiefel ze, keienvreter!
  3. PM:
    13 april 2019
    Kunt straks zo bij Kessels in Ospel als Keioloog gaan werken. Happy trails, tinman.
  4. Francien Wolter:
    13 april 2019
    Geniet van je verdere tocht door de bergen
  5. Ans:
    Mooi al die foto,s ook op Nederweert 24 Geniet verder van je tocht Grt Ans
  6. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    13 april 2019
    Zing ze onderweg dan gaat de tijd sneller en de kilometers vliegen voorbij. Veel wandelplezier!! Grtjs Sylvia
  7. Els Tinnemans:
    13 april 2019
    Dju zek, petje aaf veur dig.Det lupt toch neet mekkelik/lekker op zo'n stein.
    Maar onger dien treijerkes zitten natuurlik waal gooi zoale
    Groetjes vanoet un hotel keamerke in Kopenhagen
  8. Esther:
    14 april 2019
    Dank je wel weer voor je verhalen en de foto's. Super om een beetje mee te mogen kijken/proeven.
    Heel veel succes verder, wel genoeg eten hoor! Je hebt de brandstof nodig.
  9. HJP Scheermeijer:
    14 april 2019
    Hoi collega, mooie berichten uit verwegistan. Met Heilige Jaloezie gelezen. Echt top. Ga zo door.
  10. Erna:
    15 april 2019
    Heerlijk om je verhalen te lezen.
    En je schrijfwijze vind ik prachtig.
    Heel veel wandelgenot nog gewenst en voorzichtig met je poeters over de keien lopen hè .... 😊