Dag Marskramer

12 december 2016 - Nederweert, Nederland

Het is nevelig, het is grijs. Koud is het niet als ik Hanzenstad Deventer verlaat. Het gesprek de avond ervoor viel qua zwaarte mee. Het glaasje wijn en een afsluitend borreltje in een Dickensachtig volkscafé hebben meer indruk achtergelaten. Het bonkt lichtelijk in de bovenkamer als ik de IJssel oversteek voor het laatste stukje van mijn eerste kennismaking met het Marskramerpad.

Vrachtboten varen loom voorbij. Het gaat het dijkje op, langs prachtige bomen, het dijkje weer af en voor Klarenbeek zwaai ik af richting station. Einde oefening voor deze keer. Volgend jaar nieuwe wandelavonturen waaronder een week Pacific Crest Trail (PCT).

De nieuwe dienstregeling leidt me feilloos richting Limburg. Voor iedereen alvast hele fijne feestdagen gewenst en een mooi, goed, gelukkig en gezond 2017. Dank voor de leuke reacties. Voor diegene die overweegt het Marskramerpad tussen Bad Bentheim en Deventer te lopen één tip, zorg dat je wat kleingeld op 'de man' hebt voor de vaak onbemande maar o zo leuke rustplaatsen onderweg. Gegroet.

1. Resy Wilkinson:
    Veur dich auwg alvast heel sjoon kerstdaag en ein gezondj en veural gezond 2017
    Det der mer veul gestapt moog waere
  2. Maart Vestjens:
    Marcel,
    Dank voor je gedeelde ervaringen tijdens deze 'korte' wandeltrip door een deel van ons land.Het is natuurlijk anders dan wanneer je weken achter elkaar loopt. Het is weer een begin. Alle goeds verder,
  3. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    12 december 2016
    Bedankt voor de mooie verhalen en ook voor jou en je naasten hele gezellige feestdagen en de beste wensen voor 2017!!!
  4. Ans:
    12 december 2016
    Marcel weer bedankt voor de mooie verhalen Ook voor jou en Fam. Fijne feestdagen een super gezond 2017 Met nog meer mooie verhalen
  5. Rian Wagemans:
    12 december 2016
    Ha Marcel. Bedankt dat we weer mee mochten genieten van je wandelavonturen. Ook voor jou en de jouwen hele fijne Kerstdagen en alle goeds voor 2017.
  6. Jan van Mierlo:
    12 december 2016
    Bedankt voor je mooie verhalen We kijken uit naar je PCT ervaring in 2017.
    Groetjes en prettige feestdagen.
    Jan & Marian
  7. TimS oet K-O:
    13 december 2016
    Bedankt voor je mooie verhalen. Fijne Kerst en een super 2017.
  8. Odile borgart:
    13 december 2016
    Wat heerlijk, zo met je mee te leven. Hoe je het beschrijft, super!
    Fijne feestdagen, gelukkig nieuw jaar toewensen heb je nog van mij tegoed. groetjes
  9. Annemiek:
    13 december 2016
    Bedankt voor de mooie verhalen en de tip. Na het Pieterpad lijkt me dit ook een hele mooie tocht.
    Fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2017.
    Groetjes