Hoe de dollar valt

14 maart 2019 - Sierra Vista, Arizona, Verenigde Staten

Morgen gaat het los en stijgen we van 1800 meter binnen 10 kilometer naar bijna 2800 meter. Het is tijd dat we 'losgelaten' worden. Het wordt afzien, er heerst spanning en ik heb al een week de griep. Grrr. Dat gevoel ben ik hélémaal meer dan zat. Dus..... knallen.

De dag vandaag is gevuld met boodschappen doen,  voedselpakketten maken en versturen en brandstof scoren voor de branders. We doen alles te voet. Onderweg waait het hard. Af en toe miezert het. Arizona is always hot. Not dus. Het blijkt een bijzonder nat en koud voorjaar te zijn. Met veel sneeuw. Hebben wij dat weer.

Op weg richting Sierra Vista zagen de bergen er enigszins lafjes uit. Toch raar. Ik hou niet van onderschatten. Gisteren betrapte ik me er (bijna) op.  Ga maar na, de Gottardpas is een stuk lager. Dat was met 2106 meter mijn hoogste punt richting Rome. Nu gaan we de eerste dag al een deftig 'krepke' hoger en doe ik alsof het niks is.

Dat gevoel verandert vandaag. Het grootste deel van de dag zijn de toppen in wolken gehuld. Mijn ogen worden er constant naartoe getrokken. En hoe meer ik naar de jagende wolken, de sneeuw en de stijgingen kijk, hoe intimiderender de berg zich profileert. Dit is psychologische oorlogsvoering. Dit is 'als de berg niet naar Mozes komt, dan gaat Mozes naar de berg stuff'.  Dient zich onzekerheid aan? Mm. Het kan. Ik noem het vooralsnog love-hate, kop of munt. Én respect, voor de trail en de elementen.

Kortom. Its time to start. De komende dagen ben ik offline. Daarna weten we hoe de dollar gevallen is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine van der Pas:
    14 maart 2019
    Heel veel suc6. Maar ik hoop dat jullie er vooral van genieten.
  2. Dae lange van Moeëne:
    14 maart 2019
    Stay safe en knap snel weer op! Respect!
  3. Jan van Mierlo:
    14 maart 2019
    Je kunt het! Alleen dat griepje is toch wel een aandachtspuntje. Succes.
  4. TimS oet K-O:
    Draan wie Verkes-Wullem,toch?
    Gae zeet good veurbereid….
  5. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    14 maart 2019
    Hieel veul baetersjap enne... gae komtj dur waal...geneet!!
  6. Francien Wolter:
    14 maart 2019
    Hoop dat je snel weer bent opgeknapt.
    Succes .
  7. Erna:
    Beterschap !!!
    Een mooie toch gewenst.
    Tot over een paar dagen.
    Safe trip!!
  8. Carla Stals:
    14 maart 2019
    Veel succes en vooral veel plezier samen.
  9. Carole:
    14 maart 2019
    Veel succes en geniet er vooral ontzettend van!
  10. Ans:
    Vooral beterschap en ondanks dat,veel 👞👞plezier Grt Ans
  11. HJP Scheermeijer:
    14 maart 2019
    beterschap en lekker genieten. Heilige Jaloezie :)
  12. Annemiek:
    14 maart 2019
    Beterschap, veilige trail en vooral samen genieten van alles wat op jullie pad komt🍀🍀🍀
  13. Gijs Brackenie:
    14 maart 2019
    Hey tinman, doe geis et make dao. Hubs in het verleden getoond ein sterk karakter en wil te hubbe. Maak der dig ein sjoon trip van. Verheug mig op dien reis versjlaag. Wanjel ze 👊🏻👊🏻😉😉