Draaikonten en verhalen tikken

1 augustus 2020 - Manderscheid, Duitsland

Draaikonten. Kiezen tussen het Hertogenpad of de Eifel. Weet u het nog? Ik schreef er over in mijn laatste blog. Poeh, lang geleden zeg dat ik hier een verhaaltje tikte. Of ik stilgezeten heb tussentijds? Eigenlijk niet. Integendeel. Er is een nieuw huisje gekocht. Twee huizen zijn verkocht. De boedels zijn samen gevoegd. En het nieuwe stulpje is ingericht.

Samenwonen betekent ook andere aanpassing. Op het persoonlijke- en het gedragsvlak. Ook dat is goed verlopen. Ondertussen is er gewoon gewandeld. Korte etappes, lange(re) etappes. Het Hertogpad is afgerond. Het pad geeft een mooi beeld van het Brabantse land. En met broer Ed ben ik medio mei aan de Eifelsteig begonnen. Ja, dat was midden in coronatijd.

Ik ga niet veel over het virus zeggen. De hele wereld "lult" er over. Dus een wezenlijke bijdrage van mijn kant, die er echt toe doet,  lijkt me uitgesloten. Laat ik me beperken tot: houd afstand, blijf lief tot elkaar en gebruik je gezonde verstand.

Terug naar de Eifelsteig. Dat is een pad dat door de Eifel kronkelt, vanaf Kornelimunster (bij Aken) naar Trier. Broer Ed heeft de tocht in mei in één keer afgerond. Zijn eerste thruhike. Top. Ik ben een week, tot Daun, met hem meegelopen. Dat was iets meer dan 200 km.

20200518_082153

20200731_134555

20200519_121351

Gisteren ben ik aan de resterende 110 km begonnen. Alleen. Eerst met de auto en bus naar het startpunt. Vervolgens de eerste 22 km door een verzengende hitte. Tegen de avond tikte het kwik 35 graden aan. Of ik daar van aan de kook raak. Nee, gelukkig niet. Kalm blijven, genoeg drinken en doorgaan.

20200731_161052

Op dit moment (zaterdagmorgen) regent het en wacht ik tot het droog is. Er is goed geslapen en een lekker ontbijtje 'gesneukeld'. Het geeft me tijd om jullie bij te praten realiseer ik me nu. Dadelijk gaat het weer de Eifelsteig op. Zal ik  aan het einde van dag twee een nieuw verhaaltje tikken?

Hoe is het jullie de afgelopen maanden trouwens vergaan? Laat het me weten. Grt Marcel

1. T. Douven:
    Hallo Marcel.
    Als eerste veel geluk in jullie nieuwe huis.
    Fijn weer wat te horen van je.
    Alles gezond hier. De coronavirus goed doorgekomen.
    Succes en veel stapplezier 👣
  2. Ans:
    1 augustus 2020
    Proficiat met Jullie nieuwe stulpje en veel geluk samen in goede gezondheid Leuk om weer wat te horen En Ja hier ook alles rustig Gelukkig !! Succes met je wandeltocht en tot horens Grtjes Ans
  3. TimS oet K-O:
    1 augustus 2020
    Leuk weer ins get van dich te laeze. Heel väöl gelök same oppe Diek. Prachtige en zeker gein "nederige"stulp waas op Fb te zeen. Coronatied hie good doorgekómme. Wae kwome 22 miert truuk oet de Algarve mit de letste vlucht van Transavia nao NL. Pakketreis, mer toch ff sjpannend. Tja en dan geit de Boekenmarkt 2020 in Kelpen-Oler neet door. Tju toch. Mer hie mót 't verstandj baove blieve.
    En noe: sjtiefel ze euver de Eifelsteig. Laot 't dich good gaon!
  4. Els Tinnemans:
    1 augustus 2020
    Leuk verhoal weer, hiej aug alles paletti en wits ze.....ig hup nuuj wanjelsjoon aangeschaft 😁..misjiens ins mit os Resy in Ospel stiefele?🚶‍♀️🚶‍♀️
  5. Jan van Mierlo:
    Hoi Marcel
    Fijn dat je ondanks de drukke prive omstandigheden toch nog tijd hebt om te blijven wandelen.
    Ga zo door! Marian en ik hebben vorige week de Walk of Wisdom in het " Rijk van Nijmegen" gelopen (136km)
  6. José Tinnemans:
    2 augustus 2020
    En wij houden kermis !!!!!
    Een koud schoteltje was wel lekker op dien wandel tocht.
    Zal Corneli mee geven.
  7. Aldje Hendrikx.:
    4 augustus 2020
    Veel geluk in jullie nieuwe huisje.
    Fijne om weer wat van je te horen.
    Lieve groetjes van Aldje en Jan .