Even helemaal klaar mee

1 december 2014

Mijn laatste blog lijkt alweer een eeuw geleden. Daarin beloofde ik 'snel' meer nieuws over het boek. Alles schiet intussen voorbij: woorden, beelden, muziek, werk, journaals, concerten, kilometers, dagelijkse beslommeringen, vergaderingen, hapje doen, drankje doen, poepen, plassen, twijfelen, lachen, verwonderen, opstaan, doorgaan. En de letters kijken me maar aan. Je kan wel willen, maar als je het niet zelf oppakt blijft het liggen. Ja, ja. we weten hoe het zou moeten.

Alles uit het hoofd is via de vingers op het beeldscherm geplempt en geredigeerd. Ik moet bekennen dat ik liever een stuk loop. Het resultaat; 192 pagina's tekst, inclusief foto's. De blogs van deze weblogger vormen de basis van het verhaal. Dank, dank, dank aan Eric Kusters voor zijn geduld na mijn zoveelste belletje. Vandaag is met een 'finale' muisklik het opgemaakte manuscript richting drukker gestuurd. De komst van 'Belofte Ingelost, verslag van een voetreis naar Capranica en Rome' is daarmee een feit. En ik ben er even helemaal klaar mee!

1. Tim S. oet K-O:
    1 december 2014
    Soms mót men, naodet 't werk klaor is, idd efkes aafsjakele.
    Pak dien röst.
    Mesjiens weer eine duchtige taffel gaon make?
    Laot dich mer ins hiëlemaol laeglaope door nieks meer nao te laope, mer d'r ouch neet van weg te laope. Laop mer 'n sjtök, gewuuën ...laope...Ensebrook, Kaeversbrook, Vosberg, Mildert en nog zoëväöl anger sjoeën plekskes...
  2. Miek van de Voort:
    2 december 2014
    ik kijk met spanning uit naar je boek. Hopelijk net zo'n mooi boek als Nel. Nu kun je weer wandelen en andere leuke dingen gaan doen.
    Nog veel geluk voor de toekomst.
  3. Maart Vestjens:
    2 december 2014
    En met die laatste muisklik kunnen nu anderen aan de slag. Ben benieuwd naar het eindreslutaat van lopen, pelgrimeren, schrijven, verbeteren, redigeren. Totdat je het tastbaar in je handen houden kunt als voorgoed gestolde ervaring van een bijzondere reis in velerlei facetten.
  4. Jacqueline:
    2 december 2014
    Kan niet wachten. Je reis, je blog, herbeleven.
    Een dikke duim voor jou, Marcel, voor toen de tocht, voor nu het boek wat komen gaat.
    Ik wens je een toekomst vol leven, liefde, geluk, wat op je pad komt, wandelplezier, kleine dingen, muziek, nog veel meer maar vooral een goede gezondheid.
  5. Marie-Louise:
    2 december 2014
    Marcel, ben erg benieuwd naar je boek. Verheug me er al op om het te kunnen lezen! Verder wens ik je heel veel geluk en wijsheid voor je toekomst toe in goede gezondheid!
  6. Esther:
    2 december 2014
    Na letters vreten, heb je nu weer tijd om te voet kilometers vreten.. hoofd leeg maken. Geniet van het wandelen.
    En ik kijk uit naar jouw boek!
    Groetjes, Esther
  7. Francien Wolter:
    2 december 2014
    Fijn, ik zal het zeker gaan lezen,geniet nu even van je rust en ga genieten van de natuur en de feestdagen.
  8. Noud Maas:
    2 december 2014
    Spannend hé. Die laatste muisklik.
  9. Ans Smolenaers:
    2 december 2014
    Hoi Marcel, ook ik ben erg benieuwd naar je boek. Geniet van de decembermaand!
  10. Resy:
    5 december 2014
    Ha Neaf,

Ich bun zo benuujd noa het book "Belofte Ingelost"
    veer hubbe toen eedere daag mit dich mit gewanjeld, oetkiekend noa de volgende blog. Ich wil heel gaer, nog ins op mien gemaak de route noa wanjele. en wille zeen waat ze gezeen hups ongeweag aan de handj van de fotos.
    Ich heur waal wodet en wanneer de verkaup start.
    Marcel, Nel is doaboave super super trots op dich.

groetjes van os