Ja, ik ga 47 worden...

9 februari 2015 - Nederweert, Nederland

‘Shine On You Crazy Diamond’ van Pink Floyd draait. Fantastisch nummer. Vreemd om het nu te horen, de dag na mijn verjaardagsfeest. Ik ben 46. Jij werd ooit 46 zonder te weten dat 47 onbereikbaar was. Ga ik jou voorbij. Rare vraag, vreemd idee? Nou nee. Ik raak gewend aan mezelf en al die ideeën. Aan het feit dat het boek ‘Belofte Ingelost, verslag van een voetreis naar Capranica en Rome’ er is. Aan het feit dat ik weer mij eigen stekkie heb. Het voelt goed zoals het nu allemaal loopt. Het leven laat zich niet voorspellen.

Of ik nog ooit een pelgrimage onderneem. Het antwoord op die vraag is eveneens niet te voorspellen. Mijn gevoel zegt ja. Maar laat het maar even berusten. Een paar jaar. Zodat Syrië veilig kan worden. De komende maanden ga ik enkele pelgrims via hun weblog volgen. Hopelijk posten ze leuke berichten. Feestjes der herkenning. Het zijn er overigens weinig die de stoute schoenen aantrekken. Tenminste, als ik afga op de lijst van de vereniging www.pelgrimswegen.nl. Afijn: laten we hopen op ‘less is more’.

Als schrijvende besef ik me dat ik niks heb laten weten na en over de boekpresentatie. 'Shame on you Tinman'. De presentatie was geweldig. Op een mooie locatie met fijne mensen en dito sprekers. Met terugwerkende kracht gaat mijn dank nogmaals uit naar pastoor Tervoort van de St. Odaparochie, burgemeester Evers van Nederweert, Winand Bijlmakers voor de muzikale omlijsting en de mensen die de St. Odakapel onderhouden. En uiteraard de bezoekers, waaronder een aantal pelgrims en Hub en Anny.

Voor diegene die er niet was en nieuwsgierig is. Het boek is o.a. te koop bij Bruna in Nederweert en Weert, Bob’s Adventure Store in Weert en Ton Notermans wandelen & outdoor in Roermond. Het kost € 15,-. Het is ook te bestellen door me een mail te sturen. De eventuele opbrengst wordt gebruikt voor een wandelproject in Midden-Limburg.

Dat was het van mijn kant voor deze keer. Er is een mapje aangemaakt met foto's van de presentatie. Merci Johan Horst van Nederweert24 voor het beschikbaar stellen. Pink Floyd speelt intussen verder. 'Sorrow' galmt door mijn blauwe woonkamer en 'Dogs of War' staat in de wachtrij. In gedachte deel ik zoentjes uit. Aan mijn diamantjes die nu liggen te slapen. Ja, ik ga 47 worden!

1. Miek van de Voort:
    10 februari 2015
    Eens was ik ook 46 maar dat is al weer een tijd geleden. Als jij die 46 omdraait dat wordt ik dit jaar, dus moet je er nog wat jaartjes bij doen wil je me inhalen. Fijn dat je weer een eigen stekkie hebt met een geweldige kleur blauw in je woonkamer. Heel veel geluk.
  2. Fortuna Sittard:
    10 februari 2015
    Alsnog van harte proficiat !!!
    Bedankt voor het geweldige boek, wij zijn helemaal meegereisd.
    Veel mooie wandelingen in je nieuwe levensjaar.
  3. Ans Smolenaers:
    10 februari 2015
    Ja de boekpresentatie was speciaal en het boek natuurlijk ook!! Knap werk Marcel. Veel geluk in je nieuwe woning.
  4. Rian Wagemans:
    11 februari 2015
    Nog proficiat met je verjaardag en fijn om te horen dat het goed met je gaat. Je boek ga ik zeker lezen. Heel veel geluk voor jou.
    Rian.
  5. Ans:
    11 februari 2015
    Proficiat met je verjaardag en met de presentatie van je boek heb er foto,s van gezien zag er goed uit En ga het gauw lezen . Fijne carnavalsdagen en het aller beste en op naar het volgende boek Gr Ans
  6. Jan & Marij Naus:
    16 februari 2015
    Hoi Marcel,
    Wij zijn wat aan de late kant alhoewel als nog van harte Gefeliciteerd met jouw verjaardag ! Verder willen wij graag een (wandel)boek van jou bestellen, dan lopen wij vanzelf vanuit onze luie stoel, samen met onze hond Kyra met je mee.
    Hartelijke groetjes,
    Jan & Marij Naus