11 oktober 2013 - Weert, Nederland

Het verschil tussen een goede fles whiskey en en een goede fles cognac? Het belangrijkste verschil is, denk ik, de smaak. En daar valt, zoals u weet, over te twisten. Over het volgende valt niet te twisten en dat is dat ik nogmaals iedereen wil bedanken die het mogelijk heeft gemaakt dat ik mijn voetreis naar Rome kon realiseren. Het was een bijzondere belevenis. Een heel bijzondere. Of de reis gebracht heeft wat ik er (vooraf) van had verwacht...? Ik weet dat het een logische vraag is, maar voor het antwoord op deze vraag is het nog te vroeg.

Aan wie ik twee dikke duimen wil opsteken zijn jullie, de volgers van dit weblog. Voor de cijfrofielen: de afgelopen maanden poste ik 76 verhalen en 101 foto's. Er kwamen 910 reacties binnen. 146 mensen meldden zich aan voor de nieuwsbrief. De blogs werden dagelijks door zo'n 500 mensen gelezen. Had ik dat vooraf kunnen bevroeden? Nee, ik had geen idee. Nu ik bijna een week thuis ben, merk ik pas de impact van mijn gestiefel en geschrijf. Nogmaals grazie, danke, thanks, bedankt! Voor de kaartjes, andere berichtjes en de luxe fles whiskey. Die is gisteren overigens omgeruild voor een heel fijne fles cognac. Kwestie van smaak.

Het aantal berichten van mijn kant is al afgenomen en neemt verder af. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen van het boek, de ontmoeting met de twee andere pelgrims uit de regio (Ton en Wim) en de presentatie tijdens de ontmoetingsdag van de Vereniging Pelgrimswegen naar Rome. O ja, het boek: dat wordt sowieso pas ergens in 2014. Dus, nog even geduld.

Groet, Marcel

1. Barry:
    11 oktober 2013
    Nou ig wacht ut vol spanning aaf! En ongertusse, zoep dig maar helemoal laam!! Doe hubs ut verdeent!!
  2. Maart Vestjens:
    Marcel,

Dank, dank, dank voor hetgeen je deelde met ons. Succes met het oppakken van de draad van het dagelijkse leven. Het leven gaat door; ook na Rome is er nog een leven; gelukkig maar!

Blijkbaar ben je toch meer Romaans ingesteld dan Angelsaksisch; een bijzondere cognac streelt de tong.

Het ga je goed voor de komende tijd, bijzonder goed zelfs!

Lieve groeten uit Nederweert-eind,
    Maart Vestjens
  3. Tim S. oet K-O:
    12 oktober 2013
    Ouch UNNE DIEKE MERCI veur dich, Marcel, veur altied oze SUPER-PLUS-KUJELDREIER tösse Ensebrook, Vosberg, Kaeversbrook en ...('t Kepelke van) de Mildert. Oze mars VITERBO zal vuer oos fanfaar altied verbónje blieve mit dien zeer bezunjer en door hieël väöl luuj bewónjerdje missie nao Capranica/Roma.
    Huuër gaer wiejer euver 't book en waat dien missie nog veur sjoons heet gebracht bie en veur dich.
    Haoj dich good en mesjien toet zeens unne kieër in dien eige K-O.
  4. Jacqueline:
    12 oktober 2013
    Het was heerlijk om jou te volgen, dus ook jij bedankt en Proost ... op het leven, de liefde, gezondheid, vriendschap en vul het maar verder in.
  5. Carla Stals:
    12 oktober 2013
    Jij bedankt. Dat wij allemaal met jou "mee mochten lopen". Mochten genieten van jouw verhalen en belevenissen. Ik kijk uit naar je nieuwe boek. Ga jij nu maar lekker genieten van alles wat jou toekomt.
  6. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    12 oktober 2013
    Un aangename verrassing toen ich vanmurge op miene mail zoog desse toch weer unne blog haaijs gemaakjt!!! Dit waas toet un weak geleejuh eedere daag en noee haaij ich al een weak niks mieer. Dus ich dacht " mien dagelijks ritueeltje mit Tinnemans" is noee egt euver. Ich hub genote van dien verhaole en dit mit unne lach, respect, deks mit unne brok in miene keal en mit heel veel interesse en bewondering. Mit dees bovenstaondjuh blog is den zoals ich waal dink den auch egt dien reis afgeslote. Nogmaals RESPECT en succes mit ut oppakke van dien daagliks leave.
  7. Gijs Brackenie:
    12 oktober 2013
    Ciao Marcel, jij ook bedankt voor je verhalen, was gewoon ff ontwennen, normaal voor het slapen gaan eerst nog het reisverhaal volgen, waren mooi geschreven, geweldig hoe je het gedaan hebt, nogmaals eine dieke proficiat voor je prestatie, kijk toch al uit naar het boek, laat het je nu goed gaan in je weert en geniet van de mensen om je heen en dingen die je graag doet, p.s als je toch blijft schrijven blijf ik je met plezier volgen, grtjs di nonno
  8. T. Douven:
    12 oktober 2013
    Ik sluit me aan bij de woordjes van Carla.
    Jij bedankt. Dat wij allemaal met jou "mee mochten lopen". Mochten genieten van jouw verhalen en belevenissen. Ik kijk uit naar je nieuwe boek. (Lees eerst jouw eerste boek)Ga jij nu maar lekker genieten van alles wat jou toekomt.
  9. Yvon:
    12 oktober 2013
    Marcel, als lezer bedank ik jou dat ik mee mocht op je pelgrimstocht, je schrijft zo fijn, dat het soms net was of ik erbij was. Kijk dus uit naar je boek.

Hoop dat je toch het gevoel nog brengt, zoals je had gehoopt/verwacht dat t zou zijn. Nu alles laten bezinken, met Syl en de kinderen.

Groetjes Yvon
  10. Els Tinnemans:
    12 oktober 2013
    Idd ich dacht vanmorgge aug huh?....toch weer un bericht van Marcel?
    die 2 doeme omhoog zeen veur dig !!!veer hubbe allemoal passief mit dig gelaupe.......en héérlijk genoate van dien verhoale...bun benuujt noa dien book.
    Héél veul gelök in dien verdere leave mit Sil en de kinjer .
    groetjes Els
  11. Henny:
    12 oktober 2013
    Jij bedankt,en ik wens je alle liefs en geluk toe met je drie meiden,Het ga je goed!!
  12. Ans Smolenaers:
    12 oktober 2013
    Veel geluk op je verdere tocht in het leven!!!
  13. Ron Paap:
    12 oktober 2013
    Marcel , net als zoveel anderen zaten we op je verhaal te wachten
    's avonds , was het kort dan dacht je shit laat ons meer weten en dat haalde je de volgende dag wel weer in.
    Het mooie vond ik dat ik in gedachten wist waar je ongeveer liep.
    Je hebt nu een missie volbracht op naar de volgende.
    Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden.
    Groetjes Ron.
  14. Esther:
    Hallo Marcel.
    Nogmaals dank je wel dat je jouw blog zo mooi schreef. Fijn dat ik je op de voet kon volgen.
    Hoe was jouw eerste week thuis? Was het erg wennen? Werden je voeten en jijzelf erg onrustig of viel dat mee?
    Logisch dat het pas 2014 wordt dat je boek af is. Succes met je boek.
    Groetjes, Esther
  15. Miek van de Voort:
    12 oktober 2013
    Dank je wel Marcel voor je mooie verhalen, wat heb ik die gemist.
    Elke avond voor het slapen gaan las ik je verhaal en leefde ik met je mee. Fijn dat je weer thuis bent bij Sil en de kids en ik weet zeker dat je nu van hen geniet. Heel veel succes met je boek en ik hoor wel wanneer het uit komt. Dank je voor alles wat je met ons hebt gedeeld. Geniet van het leven want het is maar kort.
  16. Ans:
    13 oktober 2013
    Bedankt dat we met jou mee mochten lopen door al je prachtige verhalen Succes met je boek we kijken er naar uit Gr DeWandelmutsen Goedgemutst
  17. Tiny en Wim:
    Hey Marcel,

Ook van deze kant, Grazie, danke, thanks, bedankt, dat we dit met jou mochten delen het ga je goed met Sill en de meiden blijf gezond
    en we zien me kaar wel ergens op een of andere wandeltocht,

gr oet leivere Tiny en wim
  18. Erna:
    Gear gedoan Marcel !!
    Dich bedanktj !!!
    En waat ut book betruftj ...... pak doa diene tied veur.
    Veul dich auch neet gedwonge om ut tè sjrieve.
    Mer ich dink det ut ein succes weurtj ..... dus doot ut toch mer.
    groete Erna
  19. Leon:
    14 oktober 2013
    Beste Marcel, auch ich sloet mich aan biej de reacties van alle minse. Vul geluk en ut geit dich en dien naaste good.