Jullie horen het na het weekend

30 maart 2017

Het leven is keuzes maken. Het mooiste is als dat in vrijheid kan. Of het nu linksom gaat, rechtsom of door het midden. Zelfs beslissen. Elders doen ze er een moord voor.

Een aantal weken geleden konden we kiezen in Nederland. Voor het eerst volgde ik het proces als stembureaulid. Een fascinerende dag. Geen boze blanke mensen, maar een opgewekte groep plaatsgenoten die hun recht van vrijheid gebruikte. ’s Avond tijdens het tellen vielen o.a. Groen Links en de PVV mijn deel. Jesse en Nonkel Geert gleden gedecideerd door mijn handen. De een iets vaker dan de ander. De stembiljetten, met het formaat ‘ouderwetse krant’, lagen door de hele ruimte van ons tellokaal. Er volgde een hertelling. Toen alles klopte was het tijd om de handen te wassen en een biertje te pakken. Chillen.

Vrijheid en keuzes maken. We kunnen daarin veel regelen. Waar we geen invloed op hebben is de natuur. Natuurlijk. Daar kun je me fucken. Maar dan fuckt de natuur je net zo hard terug. Kijk naar de geschiedenis. De combinatie ‘keuzes maken’ en ‘de natuur fuckt me’ speelde me de afgelopen weken behoorlijk parten. Het deel van de Pacific Crest Trail waar ik mijn zinnen op heb gezet is namelijk nog steeds onbegaanbaar door de sneeuw.

Ik kan wel ‘die toffe van Tinnemans’ spelen. Als vier organisaties in het gebied zeggen ‘it’s a No go’. Dan is het a No go. Maar wat dan? Links om, rechts om, door het midden. Het eerste alternatief is de Oregon Coast Trail. Vorige week vertelde me iemand hoe waanzinnig mooi de omgeving daar is.  Het een pad langs de pacific kust, woest, ruig. Maarrrrrr geen natuurpad. Geen wildernis. Het tweede alternatief is van Portland naar LA vliegen en daar richting PCT trekken.

Grrrrrrrrrrr. Nee dat is niet het geluid van een beer. Het is het geluid van Tinman. Die wordt er gek van. Wat te doen, wat te doen? Morgenmiddag duik ik voor de tweede keer de Eifel in. Hiken over het Schneifelpad. 's Avonds staat Kipkerrie op het menu met thee na, de dag erna Pasta Bolonaise. Tussendoor knaag ik fruitkeks. ’s Morgens eet ik (poeder)melk met superfruit. Heerlijk.

Ik heb de keuze voor het menu zojuist zelf gemaakt en de spullen in mij Osprey backpack gemieterd. Af en toe moet je sober zijn. Ik weet zeker dat ik dan de juiste beslissing neem. Links, rechts of door het midden. In vrijheid! Welke keuze? Jullie horen het na het weekend.

Voor diegene die twee weken geleden bij de presentatie in De Pelen in Ospeldijk was. Dank, dank, dank. Het was gezellig en voor herhaling vatbaar.

1. Claudia:
    30 maart 2017
    Welke keuze je ook maakt......het wordt vast fantastisch.
  2. Jan van Mierlo:
    30 maart 2017
    Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
    Succes op het Schneifelpad!
  3. Carla Stals:
    30 maart 2017
    Ben zeer benieuwd naar je nieuwe verhalen. Wat je ook kiest, kies met je hart
  4. Maart Vestjens:
    30 maart 2017
    Wat het ook wordt, laat het een goede tocht worden. De grenzen woeden sowieso vanzelf verkend

Succes
  5. Erna:
    31 maart 2017
    Succes dit weekend!!
    En ook met het maken van je keuze.....
    Ik verheug mij op je verhalen!!!
    Groetjes Erna
  6. Resy Wilkinson:
    31 maart 2017
    Maak mer eerst ins ein sjoon weekend, en veer laeze moondig waal weer waat dien keuze waar. toet Moondig
  7. Miek van de Voort:
    1 april 2017
    Wat je ook kiest ik weet dat het goed is. Succes
  8. TimS oet K-O:
    1 april 2017
    Eifel ze en daarna... we volgen graag!