Kietelen bij de Molshoof

26 februari 2015 - Nederweert, Nederland

Omroep 3ML besteedde deze week aandacht aan mijn boek ‘Belofte Ingelost’. We hadden voor het interview afgesproken bij De Molshoof in Kelpen-Oler. Stamkroeg van weleer. Waar de nodige kaartjes gelegd zijn en de nodige (en onnodige) potjes gerstenat geledigd.

Het leven was en is nog steeds goed in het Kujeldreiers land. Sil en ik komen er graag voor een hapje en een praatje met uitbaatster Nel. Ik was trouwens in de veronderstelling dat het een interview voor de radio zou zijn. Niet dus. Het resultaat van het gesprek staat online. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Met de poeterkes gaat het goed. Ze worden gekieteld voor de Kennedymars in Sittard. Afgelopen zondag waren het 36 km. De komende weken wordt er nog meer getraind. Op zaterdag 4 april gaat de kudde los voor 80 km en hobbel ik vrolijk mee. Ik denk intussen na over het woord kietelen.

Als je er langer bij stilstaat, is het maar een raar woord. Kiet….te….len. Zo uitgesproken zou je er zelfs jeuk van kunnen krijgen. Kietelen doet de Kennedymars enerzijds, anderzijds niet. Want het is best ver. Met stilstaan kom je er niet. Ik weet dat ik de laatste 10 kilometer balen vind.

Ach, Marcel. Wat brabbel je nou. Gewoon mee hobbelen en jezelf af toe kietelen en laten kietelen. Ik denk dat we morgen weer eens een hapje gaan eten bij De Molshoof.

Interview Marcel Tinnemans 3ML boek Belofte Ingelost Molshoof  Kelpen-Oler 2015

1. Hans en Willemien:
    27 februari 2015
    Hallo Marcel,

Lukt dit te zien en te horen. Wij hebben afgelopen weekend de draad weer opgepakt op het Pieterpad. Etappe 12,13, 14 en 15 zijn op een heerlijke manier voorbijgegaan.
    Misschien moet ik tijdens de Kennedymars wel werken en zien we elkaar op de finishlijn.

Gr Hans en Willemien
  2. Francien Wolter:
    27 februari 2015
    Leuk zo n interview,ze vragen je het hemd van je lijf,maar jij hebt al zoveel meegemaakt en gelopen dus je kunt veel vertellen.
    Succes met het trainen voor de Kennedymars en ik hoop voor jullie dat het een mooie dag zal worden.
    gr Francien
  3. Noud Maas:
    28 februari 2015
    Mooi interview. Levendig ook, door goed illustrerende foto's in te voegen. Ik zeg: Opslaan in je archief Marcel!
  4. Annemiek:
    1 maart 2015