The real deal

2 februari 2018 - Silves, Portugal

Met de wetenschap van nu zou je dingen in het verleden anders doen of gedaan hebben. Ik bezig deze 'wijsheid' zo nu en dan. Ook 'op het werk'.
Het is een lerende organisatie. Met ruimte. Om goed te doen, te experimenteren en om fouten te maken. Dáár leer je van. Niet van elke dag hetzelfde te doen of te laten.

Het is overigens maatwerk. Altijd. De ervaring van het verleden afzetten tegen het heden. Dat besef ik. Neem vandaag. Na een heerlijke nacht en een goed ontbijt gaat het om half 9 de Via Algarviana op. Vanaf Bartolomeu de Messines wandel je eerst over een paar verlaten asfaltwegen. Links en rechts is behuizing met een paar overijverige wakende viervoeters (warf, warf). Vervolgens stiefel je het prachtige achterland van de Algarve in.

Contact met mensen is er dan niet meer. Het is eigenlijk zoals vroeger. Geen 3G of 4G. Gewoon, telefoon dood! Zalig. Tijdens een lome afdaling zet ik 'Reconnected' op 'mijn oortjes'. Het is het laatste wapenfeit van Starfish Bowl. De titel is een idee van drummer Rick.

Hoezo het laatste wapenfeit? Elke 'goede' band met eigen werk heeft wel verloren gewaande nummers. Toch. Het is aan Rickster dat een deel van die nummers anno 2018 geordend zijn. Thanks buddy!

De omgeving is rustgevend. Het waait straf en de muziek ķnalt in mijn kop. Het zijn verdorie heftige nummers, met heftige teksten. Er wordt gezongen over verdriet, verlies, afscheid, verliefdheid, nieuwe dimensies, kleine diamantjes. De band is f#cking goed. De bas dreunt, de gitaren kleuren een muur, ze huilen, ze janken en de drums stuwen, beuken, geselen. Een band. Hier hoor ik een band.

Ik neem het landschap in me op. Oh yeah. Terwijl de voetjes stampen is er een traan. En nog eentje. Mijn handen ballen samen, de armspieren verkrampen. HELL YEAH! In mijn oren klinkt 'Neverless Everyone is Low' van het nummer New Level. Relax, Tinman, tis vakantie. Dat kan zo zijn. Maar dit is the real deal.

Met de wetenschap van nu zou ik de teksten niet anders geschreven en gezongen hebben. De rest van de dag geniet ik met driedubbele volle teugen. Bam, bam , bam. Morgen een nieuwe dag. Op naar het hoogste punt van de Via Algarviana.

1. PM:
    2 februari 2018
    Top Tinman. SFB forever.
  2. Carla Stals:
    3 februari 2018
    Wat een mooi verhaal weer. Thanks
  3. TimS oet K-O:
    Mooie proza!
  4. Ans:
    Prachtig Marcel 🔝
  5. Erna:
    Geweldig Marcel!
    Heerlijk wat muziek met je kan doen.
    En ik geniet weer van je verhalen.
    Zoals altijd mooi geschreven!!!
    Super fijne tijd/ vakantie gewenst in de Algarve
    Groetjes Erna
  6. José Tinnemans:
    4 februari 2018
    Geniet nog een dag van al het mooie wat op je pad komt.
    Moeke.
  7. Ria Kneepkens: