Roerige tijden 14 april 2014

14 april 2014 - Kelpen-Oler, Nederland

14-04-2014 een mooie dag om een teken van leven te geven richting jullie, volgers van mijn weblog toen ik te voet onderweg was naar Rome. Die reis ligt alweer een tijd achter me. Hoe het gaat...? Eigenlijk als tijdens de wandeling. Met ups-and-downs. Of voor de niet Engelstaligen: met hoogte- en dieptepunten. Terugblikkend waren die er best veel. Noem het een roerige tijd. Maar net als met pelgrimeren leer je improviseren en met tegenslagen om te gaan.

De reden van mijn schrijven is overigens niet om kommer en kwel te delen. De reden is dat ik jullie graag laat weten dat het goed gaat met het schrijven van het boek. Het lag even stil, maar op dit moment zit de vaart er behoorlijk in. In het manuscript bevind ik me tussen Ponte d'Arbia en San Quirico d'Orcia. De laatste loodjes breken daarmee aan.

Het duurt nog even voordat het boek er daadwerkelijk is. Dat heeft o.a. te maken met het redigeren van de teksten -laat ik het  fijn slijpen noemen- de opmaak en het drukken zelf. De contouren richting einde zijn echter zichtbaar en ik ben blij dat ik dat kan melden.

Waar ik de afgelopen weken ook aan gewerkt heb is de markering van het Graaf van Hornepad. Ik gaf het tijdens mijn reis al aan dat ik graag een wandelroute wilde gaan markeren en beheren. Welnu. Een aantal weken ben ik daarmee begonnen. Heerlijk. In de buitenlucht zijn en weten dat je iets doet waar een ander profijt van heeft.

Er is een Facebookpagina van het Graaf van Hornepad ( www.facebook.com/graafvanhornepad ). Het zou tof zijn als jullie die massaal liken. Zodat ik volgend jaar met een dikke smile kan terugdenken aan 14 april 2014. Tenslotte. De komende tijd zal ik af en toe een passage uit het boek posten. Cheerio

1. Rian Wagemans:
    Ha Marcel,
    Fijn dat het goed gaat met je boek en kan niet wachten tot het klaar is om te lezen. Succes met alles waar je mee bezig bent.
    Rian.
  2. Kari:
    14 april 2014
    Schrijf es door joh, haha ben benieuwd naar je verhalen ;-) Like
  3. Erna:
    14 april 2014
    Hoi Marcel, sjiek dat je aan het boek bent begonnen. Ik kijk ernaar uit. Succes ermee!!! Groetjes Erna
  4. Resy:
    Ha Marcel,
    Bun heel erg benuujd noa dien book, ich leas het waal wanneer het zover is.
    En de pangina op FB is al lang geliked, en wil dan auwg ins mit de kids ein wanjeling goan make doa.
    Groetjes van Os xxx
  5. Ans:
    14 april 2014
    Wat super dat je weer aan het schrijven bent .kijk er naar uit .Ook geweldig dat je met de wandel routes bezig bent ,ik had het gelezen Blijf goed in je vel zitten en alle goeds voor jullie Gr Ans.
  6. Francien Wolter:
    14 april 2014
    Geweldig dat het goed met je gaat,nu nog het boek klaar.
    We zijn benieuwd naar je avontuur,dus schijf snel verder,dat je het met ons kunt delen.
    Succes en gr Francien
  7. Ans Smolenaers:
    14 april 2014
    Fijn dat je ons op de hoogte houdt want ook ik ben benieuwd naar je boek. Marcel, veel succes met schrijven.
  8. Rosemarie:
    15 april 2014
    Ben benieuwd naar het boek. Hoop dat het te koop is tijdens de landelijke dag van de vereniging Pelgrimswegen naar Rome. Leuk dat je een LAW onderhoud en beheerd. Het lijkt me een mooi pad.
    Veel wandelplezier!
    Rosemarie
  9. Leon:
    15 april 2014
    Hoi Marcel, ja inderdaad een tijdje geleden. Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat er schot zit in jouw boek. Jouw verhalen heb ik allemaal bewaard, zo kan ik ze nog eens vaker terug lezen en voor mezelf een beetje dagdromen. Veel suc6 met het boek en tot wederhoor.
  10. Tim S. oet K-O:
    Top! Good bezig, Marcel!
  11. Aldje Hendrikx.:
    15 april 2014
    good bezig marcel ...zet m op ..
  12. Jan & Marij Naus:
    Hoi Marcel,

Jan en ik zijn uiteraard heel benieuwd naar jouw boek ! Verder wensen wij jou mooie Paasdagen.
    Groetjes,
    Jan & Marij
  13. Toke Coppen:
    Fijn om weer wat van jouw te horen Gr Toke
  14. Esther:
    Hi Marcel.
    Fijn dat het nu opschiet met je boek. Allereerst natuurlijk voor jou dat je nu weer in een up zit!
    Natuurlijk ook fijn voor mij omdat ik uit zie naar jouw boek.
    Ook zie ik uit naar nieuw CD SFB, maar dat is weer een heel ander verhaal.
    Succes met de laatste loodjes (loden) van het boek.
    Grtz, Esther
  15. Marlie Wijers:
    16 april 2014
    goed bezig, zijn heel benieuwd naar het eind resultaat