De rugzak gaat op

23 januari 2020 - Nederweert, Nederland

Poeh, een tijd geleden dat ik me hier gemeld heb. Het Grote Rivierenpad is al lang afgerond. De AZT ligt bijna een jaar achter me. En er is alweer een nieuwe horizon, de Colorado Trail in 2021, "als God bleef." Ik ga er in aanloop naartoe over schrijven. Oké? Komend weekend gaat de rugzak trouwens weer 'eens op'. Misschien is dat de tijd voor nieuwe verhalen. Tot die tijd onderstaand een blog die blijkbaar nooit verstuurd is. Nou ja, dat kan gebeuren.

"Een kinderhand is snel gevuld. Een leeg wandelaarshoofd ook. Anderhalve dag ben ik onderweg als het me (even) teveel word. Aanleiding is een valpartij van een aantal fietsers. Ik loop over een 'dubbel' fietspad. Het groepje nadert me van voor en passeert. Dan hoor ik gekletter. Als ik me omdraai liggen twee personen op de grond. Eén van hen, een oudere mevrouw, heeft een fikse hoofdwond.

112 wordt gebeld. De fietsers weten niet precies waar ze zijn. Met mijn GPS kan ik de ambulance 'sturen'. Ik word daarvoor bedankt door fietsers in het groepje. De mevrouw verdwijnt in de ambulance. Ik loop verder en voel me lange tijd kl*te. Als ik er niet gelopen had, hadden ze niet hoeven uitwijken en was het misschien niet..etc etc.

Of ik op het fietspad mocht lopen? 'Ja.' Het maakt onderdeel uit van de route van het Grote Rivierenpad (LAW 6), één van losse eindjes na de Arizona Trail. Waarom ik er was? Ondat ik sneller klaar was met de AZT en daardoor tijd over had. Daarnaast heb ik geleerd van de vorige lange reis. Toen landde ik door allerlei omstandigheden niet optimaal. Daar leer je van. Nu voel ik me goed. Het hoofd was leeg, ondanks de fantastische indrukken van  vanmorgen, tot de smak. Ik hoop dat het met de mevrouw goed gaat."

1. Resy Tinnemans:
    23 januari 2020
    He he eindelijk, weer get te laeze. Mooie fotos zoote derbie.
    Fijn det ver weer mit moge stieffele.
  2. TimS oet K-O:
    24 januari 2020
    Yep, Marcel geit weer steiefele.. Wae zeen benoewd. In eder geval: sucses!
  3. Els Tinnemans:
    24 januari 2020
    Jeahhhhhh, heerlijk weer geneete van dien verhoale, sjieke foto's gesjoate ongerweages👍
    Groetjes oet Berg😉
  4. Jan van Mierlo:
    24 januari 2020
    Leuk dat je weer in de "lucht" bent!
  5. Rob:
    Ook Heerlen volgt je :-)
  6. T. Douven:
    24 januari 2020
    Ja. En vanuit Someren Heide volgen we je ook. ;-)
  7. Ans:
    24 januari 2020
    Hè Marcel ,idd ff geleden Fijn dat je de wandelschoenen weer op pad stuurd Heel veel wandel plezier Grt Ans