Samen uit en thuis

18 maart 2019 - Patagonia, Arizona, Verenigde Staten

De eerste etappes van de Arizona Trail zijn een feit. Waar te beginnen? Het hoofd loopt over. Van alle indrukken. Het landschap,  de route, de zon, de sneeuw (tot kniehoogte), de gevoelde vrijheid.  Het is/was heaven  & hell. Met name de eerste twee dagen door de Huachuca Mountains waren door de sneeuw loodzware etappes. Eigenlijk nauwelijks te beschrijven. Stijl, smal, koud. Of ze gevaarlijk waren? Mmm. Dat hangt af van definitie die iemand er aan geeft. Dag drie was ook pittig. Met een slaapplaats tussen de cowshit. Dag vier verliep redelijk relaxt. De landschappen van de Canello Wildernis  doen denken aan Winnetou, Uncle Zeb en John Wayne.

In Patagonia hebben we vanmiddag een hotelletje gescoord. Eten is ingeslagen, de was is gedaan. Ready to hit the trail again. Morgen gaat het verder. Een dikke 100 km tot Vail. Ik reis dan alleen. Ed neemt een extra rustdag en overweegt later weer aan te haken, of......? Het zorgt voor een knoop in mijn maag. Een hele dikke.

Ik ben trots op wat hij gedaan heeft tot nu toe. Maar hij ziet af en wil stoppen. Dwingen om te blijven kan ik hem niet. Ik denk zelfs dat het averechts werkt.

Er zijn andere hikers,'on trail' waaronder Jerry (63) uit Wisconsin. Hij is een ervaren lange afstandshiker. We pikten hem bij toeval op, onderweg naar het startpunt. Ik denk dat ik me de komende dagen aan hem optrek. Dan komt het wel goed. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar samen uit samen thuis.

1. Annemiek:
    18 maart 2019
    Zet hem op Marcel en voor Eddie rust goed uit ,zodat jullie weer samen verder kunnen🥾🥾💪🏻🍀
  2. Annemiek:
    Toke (tante Toos) zooi hiel trots op uch zeen👋
  3. PM:
    18 maart 2019
    Nondedju Ed. Ik wens je veel wijsheid.
  4. TimS oet K-O:
    18 maart 2019
    't Landj van Arendsoog en Witte Verder dwingt respect aaf. Sterkte en stiefel ze verder. Haop det Ed weer aansjloet! Sjoon foto's , ouch op Fb.(Ed)
  5. Ria Kneepkens:
    18 maart 2019
    Wat een avontuur. En wat een dilemma voor Ed.... volg je buikgevoel.
  6. Els Tinnemans:
    Ff alles bie geleaze
    ...waat un avontuur....Hoapelik kint geer det ,es Ed goot oetgerust is, weer saame voort zette.....toi toi toi
  7. Aldje Hendrikx.:
    Zet m op
    Dikke knuffel van Aldje .
  8. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    18 maart 2019
    Prachtige omgeving...kom op mannen...you can do it.....grtjs Sylvia
  9. Francien Wolter:
    18 maart 2019
    Jammer maar het is niet anders,dus geef niet op en volg je gevoel dan komt het goed.
  10. Cornelie:
    18 maart 2019
    Moeizame wegen leiden vaak tot de mooiste bestemmingen.. Hou de moed erin jongens xx
  11. José Tinnemans:
    18 maart 2019
    Jullie laten ons (pap en mam) zien hoe mooi het in de wereld is. Wij zijn dan ook zeer trots!! Wandel verder en geniet er van.
  12. Johan Smolenaars:
    Zet 'm op mannen.Jullie kunnen het.Grtz Johan
  13. Dae lange van Moeëne:
    19 maart 2019
    Eerste zware beproeving achter de rug, het weer wordt beter en het terrein ook. Heads up, you can do it!
  14. Esther:
    19 maart 2019
    Ed, natuurlijk hoop ik dat je het vol kunt houden. Mocht je besloten hebben te stoppen, ook voor dat besluit is lef nodig, dus ook respect.
    Marcel, gaaf om jouw verhalen te lezen. Fijn dat we, op afstand, mee mogen genieten. Hopelijk zijn de komende dagen meer heaven en minder hell.
  15. HJP Scheermeijer:
    19 maart 2019
    Mooie berichten uit een ver land. Goed om van je te horen. Hou vol :)