Sleazy motel, dank je wel 'Al'

2 april 2019 - Superior, Verenigde Staten

Afgelopen nacht voor de eerste keer in een cowboycamp geslapen. Dat betekent: het tyvek zeiltje op de grond, thermarest-matje (Z-Lite) en slaapzak er op: en basta. Je slaapt als het ware onder de sterrenhemel. En nondejuu, die is hier oogverblindend! Gerry sliep zo al een aantal nachten. Ik koos steeds 'de veiligheid' van mijn tentje. Tot gisteren. Waarom? Wel, omdat mijn tentstok het begeven had. Grrr.

20190331_185838

Materiaalpech is iets dat je niet kunt gebruiken. Toen we vandaag een lift kregen naar Superior legde ik het probleem voor aan chauffeur en Trailangel Al. Hij nodigde me uit om naar zijn huis te komen. "We will fix it". En inderdaad, na amper 5 minuten rommelen viste hij een metalen pijpje uit zijn berghok dat lijkt op de perfecte noodoplossing. Na wat zagen en vijlen had ik een 'perfect sleeve' voor dat deel van de tentstok dat afgebroken was. Misschien zélfs beter dan het orgineel. Superrr.

20190401_11145220190401_162409

Na de reparatieronde werd een koud biertje en overheerlijke cake gemaakt door zijn vrouw Marie Jo aangeboden. Ondertussen snorde de wasmachine. Wat een heerlijke Nero dag. Gisteren was ook al om door een ringetje te halen. Wederom stevig dat wel (31.5 km) met een lange klim en drie toppen. Maar met fantastische uitzichten.

20190323_143541

Morgen gaat het richting Roosevelt. Dan nemen de hoogtemeters toe. Voordeel is dat de watervoorziening beter is. Verschillende creeks stromen nog volgens hikers die ons voorgingen. Dat is lekker want de afgelopen week bestond de watervoorraad op mijn rug constant tussen de 2 en 5 liter.

Afijn, genoeg voor nu. Als het weer zo blijft slaap ik ook de komende dagen in mijn cowboycamp. Is de nood aan de man en moet ik mijn tent gebruiken dan dank ik Al. Hij staat morgenochtend overigens om 6.00 uur weer klaar om ons naar de trail te brengen.

20190401_151558

Voor nu, slapen in een sleazy motel. En dank voor jullie leuke reacties.

1. Ria Kneepkens:
    2 april 2019
    Well, cowboy Dan’s a major player in the cowboy scene
    He goes to the reservation, drinks and gets mean

Haha, jouw verhaal roept natuurlijk meteen Cowboy Dan van Modest Mouse in me op

Enjoy yr cowboy hotel and starry nights!
  2. Annemiek:
    2 april 2019
    Wat fijn dat je overal van die lieve mensen tegenkomt. Geniet ervan👋
  3. PM:
    2 april 2019
    Doe Buck Rogers en Lucky Luke de groeten!
    Happy trails Tinman.
  4. TimS oet K-O:
    2 april 2019
    Vroeger alle "Arendsoog"-boeken gelezen. Ik merk dat je "Lightfeet", zijn paard, niet mist. Cowboy-camp: geweldig Marcel. Stiefel ze!
  5. Francien Wolter:
    2 april 2019
    Wat fijn dat je weer de goede mensen hebt ontmoet en die je hebben kunnen helpen en je verwend hebben met heerlijke cake.
    Zo zie je dat er toch nog aardig mensen op de wereld leven die elkaar helpen in tijden van nood.
    Geniet ervan.
  6. Esther:
    2 april 2019
    Gaaf zo onder de sterren hemel! Al zal dat mss wel even vreemd zijn ivm slangen e.d.
    Geniet van al het moois.
  7. HJP Scheermeijer:
    2 april 2019
    Dag Marcel, leuk verslag - bedankt. En mooie foto's. Je mag je wel scheren :). Lijkt me genieten onder de sterrenhemel. Geen last van ongedierte??
  8. Els Tinnemans:
    2 april 2019
    Geweldig waat der weer allemaal op dien paad is gekomme....
    Wie dea man diene tent stek heeft gemaakt mos ig aan os pap dinke frutselt aug van alles in ein en wirkt aug nog.... (of ut der oet zuut is un tweede) hahaha
    Wurd idd waal tied des ze dig urges geis sjeare......zonger baard vinj ig dig toch netter :p
    Neaf.....stiefel ze
  9. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    2 april 2019
    Weer un sjoeen verhaol euver dien geweljdig avontuur. Enne dae baard. Mwohh......ich kin dur nog eine dea um auch un tiedje leet staon. Toet det ut afsjeidsconcert vanne Slayer waas geweasj. Toen ging de baard dur van aaf. Dich hubs Slayer gemisj in Phoenix.....waat is dien reje des se um laots staon? Kan van alles zeen. Blief geneete...of det noe met of zonger baard is.....grtjs Sylvia
  10. José Tinnemans:
    5 april 2019
    Op dit moment kan Marcel wel wat steun gebruiken dus......160 km. in 5 dagen.
    Dit moet te doen zijn. Marcel, de helft komt in zicht.
  11. Truus scheepers:
    Marcel heel veel
  12. Truus scheepers:
    5 april 2019
    Marcel heel veel steun en kracht toegewenst en loop maar rustig door
  13. Truus scheepers:
    5 april 2019
    Marcel heel veel steun toegewenst en loop maar rustig door
  14. Truus scheepers:
    5 april 2019
    Marcel heel veel steun toegewenst en loop maar rustig verder