Stokken in balans

30 juni 2013 - Boshoven, Nederland

Een koe, een haas, een snoek, een boomklever, een pad en een puntgave blouse van North Face. Verbazend hoeveel moois je onderweg ziet en vindt. Midden-Limburg is prachtig. En met de Tungelrooyse Wallen hebben we ons eigen heuvelland. Op twee plekken hebben scouts hun tenten opgeslagen. Ik ben de passant. Een aantal van hen ziet me over de zandkammen passeren. Dikke duimen gaan in de lucht. Ik begroet het vriendelijke gebaar met een zwaai van mijn stokken. Het is voor het eerst dat ik met zulke dingen aan de wandel ben, op advies van ervaringsdeskundigen. Helden die al grote tochten hebben volbracht. Ik voel me sterk. Alleen als Anouk op de radio 'Your a Star in Heaven' zingt worden mijn benen even slap. Het is maar kort en de stokken houden me in balans.

(red.)

1. Noud Maas:
    2 juli 2013
    Tja!
    Balans is alles in het leven van een man. :)
    De volgende foto toont dit maar weer eens aan:

En straks, onderweg naar Rome, helpen de stokken je om in balans te blijven.

Groeten van een ervaringsdeskundige (2x).
  2. Tim S. oet K-O:
    5 juli 2013
    Dank dat ik je mag volgen op het pad dat je gaat. Met aandacht gaan we je vanuit je eigen Kujeldreier-dorp volgen, Marcel. In dat dorp zijn veel wegkruisen. Markante punten voor een wandelaar. Herinneringen aan een jongeman die ongeveer 2000 jaar geleden alles gaf wat hij had. Moge Hij mede je steun zijn. Geniet van je laatste voorbereidingsweken. Toi-toi-toi.
  3. Ton Coolen:
    7 juli 2013
    He Marcel,

Ik ga ze ook kopen die knommelen. Heb altijd gedacht dat die voor oude mensen waren. Dit klopt niet ik begrijp dat mensen die een langere tocht gaan maken deze ook gebruiken!!
    Balans-eer ze nog- groet Ton
  4. Marlie Wijers:
    28 augustus 2013
    hoy Marcel
    Je kent mij niet, maar ook ik woon in kelpen-oler
    wij hoorde van je mam dat je was vertrokken op je voet reis, heel veel succes ermee.

gr marlie (vrijwilligster eetpunt K.O)