Temperatuurverschil

30 april 2019 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Het klonk ver aan het begin van de reis, "Jacob Lake." Op de kaart was het ook een heel eind. Pffff.... Of ik het zou halen? Ik wist het niet zeker. Inmiddels ben ik er. Eigenlijk best onwerkelijk hoever je kunt komen met je benen en voeten.

20190425_071552

Een terugblik: Na een heerlijke rustdag in Grand Canyon Village met sightseeing dalen we donderdag via de Kaibab Trailhead af, de Grand Canyon in. Wat een prachtige tocht. De Grand Canyon is absoluut een "Whaaaauw ding". Na het oversteken van de Colorado river en een pauze in de Phantom Ranch gaat het richting The Box. Het heetste deel van de kloof. De temperatuur stijgt na de middag naar bijna 38 graden. Gerry heeft moeite met de hitte. Regelmatig dipt hij ter verkoeling zijn shirt en hoed in het koude water van de Bright Angel River.

20190425_093704

Slapen doen we in Cottonwood Camp. De dag erna klimmen we de Canyon uit via de North Rim. En daar ligt, jawel, sneeuw. Een dik pak zelfs. Die nacht daalt de temperatuur tot het vriespunt. Het is koud in het tentje. Zie daar, bijna 40 graden verschil in een etmaal. "This is Arizona."

20190425_114240

20190426_065441

Omdat een groot deel van de route tussen de North Rim en Jacob Lake nog onbegaanbaar is vanwege de sneeuw  beginnen aan een stevige roadwalk over Highway 67. Uiteindelijk kunnen we een deel van de trail belopen. Gelukkig, want roadwalking is saai.

20190426_142646

Zondagmorgen komen we in Jacob Lake Lodge aan. We krijgen een stevig ontbijt voor de neus. Ik ga voor een tweede bordje. Daarna gaat het verder richting de grens met Utah én het einde. Dan zit de Arizona Trail er op. En heb ik mijn eerste thruhike voltooid. Pfff, de tijd gaat snel. Zelfs als je te voet bent.

20190426_153624

20190427_133707

1. TimS oet K-O:
    30 april 2019
    Waat ein ónwerkelik landjsjap; kaerel en waat ein óngeluifelikke tocht. Chapeau en depe buiging.
  2. Resy Wilkinson:
    30 april 2019
    Wow marcel waat bus dich ein mega avontuur rieker. Inderdaad deepe buiging veur dich. Geweldig kereltje (zou os pap zegge)
  3. Marlies:
    30 april 2019
    En nog ein: ein hieël depe buiging!!!
  4. Maart Vestjens:
    30 april 2019
    Allemaal diepe buigingen voor deze prestaties. Geweldig!
  5. Jan van Mierlo:
    Proficiat.
    Wat een prestatie Marcel
  6. Esther:
    30 april 2019
    Top prestatie, en wat heb je weer mooie dingen gezien en met ons gedaald Dank je wel!
  7. Francien Wolter:
    30 april 2019
    Wat een verhaal en uithoudingsvermogen.
    Heel warm en heel koud weer ,knap dat jullie dit volhouden.
    Succes op jullie verdere pad.
  8. Cyrill:
    Pètje aaf compadré!
  9. Ricky:
    geweldig wat 'n prestatie!!!!!!! en wat 'n mooie foto's
  10. Ans:
    30 april 2019
    Wat een top ervaring en prestatie Geweldig !!! En wat een prachtige foto,s ,van dat schitterend landschap. Geniet nog ff .
  11. Ria Kneepkens:
    30 april 2019
    Ik zou zeggen, doorlopen in utah.. daar krijg je nog tig meer whaaaauw views...;-)
    Maar mag je ook andere keer doen.
    Super trots op je. Wat een prestatie!!
    X
  12. PM:
    30 april 2019
    Respect amigo. Trailblazer. Kotj now mèr noa hoes, good geweasj.
  13. Erna:
    30 april 2019
    Waaw Marcel wat goed gedaan ... Perfisijat!!!
    Sjoean foto’s
  14. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    Doorzettingsvermogen en wilskracht....chapeau!!
    Fijn dat ik je avonturen mocht volgen via deze blog. Alvast bedankt! Je bent er nog niet helemaal maar deze kun je alvast afvinken op je Bucket list. Ben benieuwd naar je volgende avontuur. Je eerste avontuur in Nederland...."Marduk" op 8 mei in Cacaofabriek. Denk dat de rust die je tijdens de trail hebt ervaren absoluut niet vergelijkbaar is. Advies van mij: neem je oordopjes mee en geniet.
    We zien ons...grtjs Sylvia
  15. HJP Scheermeijer:
    Dag Marcel,

wat mij betreft 10 punten erbij. Wat een kanjer. Echt mooi. Voor jouw info, ik vertrek met ingang van 1 mei a.s. bij de mooie gemeente Nederweert. Blijf je volgen op je avonturen en we drinken zeker nog een kop koffie in het Limburgse
    met een hartelijke groet, Harry
  16. Annemiek:
    30 april 2019
    Wat n geweldige belevenis en zo super doorstaan👌👌👌👌
    Heb je ook nog echte Bisons gezien of alleen op het bord?👋
  17. Jack:
    30 april 2019
    Speedy gonzales is er niks bij! Goed gedaan jochie👍!
  18. Will:
    5 mei 2019