De toeristische route

1 september 2013 - Viggiona, Italië

De paden op de lanen af. Met frisse moed en gezwinde spoed vertrek ik vroeg vanuit Bellinzona. De rust heeft geholpen. Het is zowaar een leuke dag met veel fietsverkeer op de route. Het weer doet een spreekwoordelijke duit in het zakje om de mens te plezieren. Het zonnetje schijnt lekker. Duiten kost het trouwens genoeg in Die Schweiz. Dat is minder plezierig, maar dat geheel terzijde.

Het tempo de eerste uren is verantwoord en Locarno en Ascona worden veel vroeger bereikt dan verwacht. Wat te doen? De steden bezichtigen? Nee, ik ben geen toerist. Rust houden is verstandig. Maar als je kunt kiezen tussen een slaapzaal met 18 matrassen op de vloer en 17 onbekenden, waarvan er wellicht een aantal snurkt, ronkt, scheten laat of roggelt óf een hartelijk ontvangst door Hub en Annie in Viggiona, dan is voor Tinman de keuze snel gemaakt.

Doorlopen tot dat Italiaanse dorpje is evenwel te gortig. Ik spreek met Hub af dat hij me in Brissago oppikt. Morgen pakken we het stukje Brissago- Viggiona alsnog, via de toeristische route. Dan is er ook meer tijd voor een verslag. Nu is de avond besteed aan het wassen van alles, een heerlijke maaltijd en een fijn gesprek.
Zit ik in Italië? Yes, I am.

(red.)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joyce Slabbers:
    1 september 2013
    Welkom in Italië! Laat je maar goed door pap en mam verwennen... en geniet van deze mooie streek, het heerlijke eten, uitzicht etc..
    Toi, toi, toi!
  2. Rob:
    1 september 2013
    Wauw, la bella Italia. Geniet er maar van. Bon giorno, bon giorno, bon giorno ;-) x
  3. Pete:
    Go, Tinman, go!
  4. Miek van de Voort:
    1 september 2013
    Nu je in Italië bent kan het niet meer fout gaan.
    Je bent nu zo ver gekomen, dat laatste stuk geven we je moed,
    door elke keer te reageren. Ga door Marcel, je komt er, zeker weten.
  5. Ria:
    1 september 2013
    Als je het kaartje op je reisblog bekijkt, dan ben je al hartstikke ver. Top! Proud of you, nu al!
  6. Resy:
    1 september 2013
    Helemoal top Tinnemenke, dien pantoffels stoan op viva italia. Met dien opgelapte sjoon hoals ze de finish noe vast en zeker. In gedachte laupe heel get miense mit dich mit die net zo veul bewonjering en respect hubbe veur dich es veer. Geneet weer van dien rustmomentje en tot het volgende verslaag.
    Groetjes
  7. Esther:
    1 september 2013
    Hi Marcel. Fijn dat de rustdag je goed heeft gedaan! Hoop dat je pootje het met de nieuwe schoenzool goed houdt. Zodat je daar geen last meer van hebt. Schoenzolen gaan een km of 1.000 als ik me niet vergis. Dus je kunt rustig door stiefelen.
  8. Toos:
    1 september 2013
    Kom op Marcel. Met de vele aanmoedigingen en de opgelapte schoenen gaat het lukken. Je kan het. Gelukkig gaat het iets beter met je voeten. Goed dat je tussendoor wat rust neemt. Tot het volgende verslag. Loop rustig door in je eigen tempo. Succes.
  9. Carla Stals:
    1 september 2013
    Je gaat als een speer. Respect.
  10. Erna:
    2 september 2013