Tok tok op stok

27 september 2013 - Montefiascone, Italië

Een lekker stukkie gestiefeld. Wat zeg ik. Een héérlijk stukkie gedaan! En voor je het weet sta je dan in Montefiasco. Ik had niet het gevoel dat het moeite kostte. Wellicht gedragen door alle fijne reacties....?

Als dat het niet is, dan was het zeker het nagenieten van de aanwezigheid van Lennard. Om 7.00 uur namen we afscheid en ging het weer de Via Francigena achterna. Via Bolsena, mooi stadje, naar Montefiasco waarover genoeg verhalen te vinden zijn. Daar ga ik het dus niet ook over hebben. Wat ik wel gedaan heb, is proeven of het Est Est Est verhaal klopt. Ja, dat doet het. De wijn hier is héérlijk. In tegenstelling tot een geestelijke die zich hier vervolgens over de kling gezopen heeft (ik schrijf nu iets dat ik alleen gelezen heb) trek ik morgen verder. Weliswaar een kort stukje, 18 km, maar toch.

Over de locatie. Ik bevind me binnen deuren van een klooster waar de nonnen en de medepelgrims vroeg op stok gaan. Ik sluit me daar bij aan. Tok tok tok. Morgen meer.

1. Noud Maas:
    27 september 2013
    Grappig, dat je Montefiascone steevast schrijft als "Montefiasco". Het laatste stuk is inderdaad een stevige klim, dus vandaar de gewijzigde naam misschien? ;)
    Heb je trouwens ook het bordje "Rome 100 km" gezien, nét voor binnenkomst van Montefiascone?

Als je echt alles wilt weten over de "Est, Est, Est" lees dan het verhaal dat Karl er over heeft geschreven: http://noud.gaatverweg.nl/levensloop-naar-rome-88/2011/09/24/
  2. Esther:
    27 september 2013
    Nu heb ik geluk dat je met de kippen op stok gaat. Met een glas rosé lees ik jouw blog .
    Is weer iets anders dan met jouw blog ontbijten.
    Kan ik vast wennen aan : ontbijten zonder Marcel ;-)
  3. Miek van de Voort:
    27 september 2013
    Je wordt naar Rome gedragen door al je fans. Nu lekker vroeg op stok bij de nonnen en morgenvroeg weer op tijd uit de veren.
    Het telt nu echt af, ga er voor Marcel. Succes morgen.
  4. Ria:
    27 september 2013
    Goed idee, vroeg op stok. Ik doe met je mee en duik er ook in. Trusten! En voor morgen weer een mooie wandeldag!!!
  5. Pete:
    Sounds good!
  6. Francien:
    28 september 2013
    Oogjes dicht en snaveltjes toe,morgen weer vroeg op .
    op naar een volgend avontuur.
    Geniet morgen weer van het uitzicht en de natuur.
    gr Francien
  7. PM:
    28 september 2013
    Chicken tonight. Sleep tight and don't let the bedbugs bite!
  8. Tim S. oet K-O:
    28 september 2013
    Vanavond ervaren hoe intens je ouders meeleven, Marcel. De mars VITERBO voor hen (en dus voor jou) te mogen spelen gaf een zeer bijzonder cachet aan de reptitie van onze fanfare. Fijn dat we je Moeke en pap dit zetje in de richting van Capranica konden geven. Namens alle muzikanten van de fanfare St.Liduina, die zich voorbereiden op een bijzonder concertconcours op zondag 20 oktober a.s. in De Oranjerie te Roermond:...MARCEL.. doe waers noa Caparanica gedrage door muziek oet Kelpen-Oler.
    Hertelikke groet van alle muzikanten die zeer onger de indruk zeen van dien pelgrimage en dien missie.
    Het einde van de Zwaanriddersage, ons keuzewerk, verhaalt van een Piagendo: een zeer doorleefd stuk muziek, dat mij telkens weer doet denken aan een indrukwekkend afscheid in de Bosuil.

Superkujeldreier: naodet traone weg zeen, ontsjteit d'r unne nuuje kiek oppe werkelikheid. Det wins ich dich toe.
    Laop... laop!...Waat desse vins zal sjoon zeen... GOOD LUCK!!!
  9. Tim S. oet K-O:
    OPROEP AAN ALLE VOLGERS...:
    MORGEN, ZATERDAG 28 september branden we KAARSEN (ieder op zijn eigen manier)
    VOOR MARCEL
    VOOR ZIJN GELIEFDEN
    VOOR ZIJN MISSIE
    VOOR ZIJN VOORBEELD WAAR WE DANKBAAR VOOR ZIJN.
  10. Francien:
    28 september 2013
    "Wat ben jij goed in wat je doet!" Wij lopen dan wel met je mee,
    maar oh zo passief. G E W E L D I G !
  11. Thea Adams:
    28 september 2013
    Inj is in zicht. Gank der veur en laup.
    Geniet erg van dien verhoale.
  12. Ml:
    28 september 2013
    Wat stoa dje sterruk in eur schoon! Zoe zeen der neet veul! Vea dinke veul aan uch dees leste zwoor daag. RESPECT! Ich weit zeker det der hieel waat kerskes burre vandaag. Bienoa hej jea ut volbracht
    Grt oet nejwieert.