Winnaar van vandaag: de zon

26 september 2013 - Acquapendente, Italië

Morgen neemt Len afscheid na twee mooie loopdagen samen. Ik zei het al eerder, ondergetekende nam gedurende de reis afscheid van heel veel. Er staat een Chimay voor de neus. Jimi Hendrix draait op de achtergrond. De ambiance, de pub Franco Marlo aan de Via Roma in Acquapendente. Place of all places. Op tv scoort Inter Milan de gelijkmaker (1-1) tegen Fiorentina. Italia, bella Italia. Ik hou van dit land maar verlang naar thuis.

Ik heb een paar mooie volzinnen getikt. Mistroostig en zwaar geneuzel. Ze zijn gestreept. Weg ermee. Morgen gaat het weer draan, voor de laatste loodjes. Het wordt heftig. Het zijn nog maar een paar dagen doortrekken maar het voelt alsof het echte werk nu pas begint. Langs het meer van Bolsena naar Viterbo en dan afdalen richting Capranica. Ik verwacht zondagavond aan te komen. Dus......

Wat betreft de etappe van vandaag. Als het gisteren een 8.5 was, dan was het vandaag een 6,5. Het uitzicht bij de start verdiende een 10. Radicofani ligt hoger. Bij vertrek was het dal door wolken ingedekt. Een mooi tafereel. Bijzonder ook om door de wolken af te dalen. Uiteindelijk won de zon het. Van alles. Van de wolken en van mijn onderhuidse verdriet dat plotseling de kop op stak. Kortom: de winnaar van vandaag, de zon.

1. Ria:
    26 september 2013
    We stappen nog ff met je mee... Hou je haaks. Leve de zon!
  2. Miek van de Voort:
    26 september 2013
    Het missen van de thuisbasis en het onderhuidse verdriet, waar het verlies ook nog bij meetelt, dat sloopt je. Maar kop op, morgen is er weer een dag en je bent er bijna, dat is wat telt. Succes.
  3. Francien Wolter:
    26 september 2013
    Komt goed geef niet op,je bent er bijna.
    Gr Francien
  4. Maart Vestjens:
    26 september 2013
    We laten je ook in deze laatste dagen niet los. Alleen hoef je het niet te doen. Wij lopen met je mee! Voelen de zwaarte, het er-bijna-zijn, het verdriet (ook waarom heel de tocht ondernomen werd), het melancholische (ook omdat het bijna voorbij is), het jubelen en juichen, het zachtjes huilen, het eenzame lopen en de gedeelde ervaringen en ontmoetingen, het telkens loslaten en het intens verlangen.
    We zijn bij je. Weet dat.

Morgen branden er kaarsen voor jou, ook omdat het licht je blijvend omgeven mag en zeker in die laatste dagen!

Groots en meesterlijk!

Lieve groet,

Maart
  5. Rosemarie:
    26 september 2013
    Zoals je het beschrijft zie ik het zowat voor me! Zie je op de info dag op 9 november?!?!!?
    Nog even de laatste loodjes, makkelijk gezegd, maar heb er geen andere woorden voor!
    Sterkte!
    Rose
  6. Ria ( Rietepiet):
    27 september 2013
    Nog even volhouden, hou je hoofd helder. Het einde is in zicht!

Natuurlijk geeft het je een dubbel gevoel, zowel vreugde als verdriet.
    Je belofte is dan ingelost, je taak volbracht.

Jij hebt je droom dan werkelijkheid gemaakt. Dat kunnen er maar weinig zeggen.

En thuis wacht je een warm welkom van je 3 prachtige meiden, een mooi vooruitzicht!

Je kijkt dan terug op de hoogtepunten
    overdenkt de weg die je ging...
    En creëert een plekje in je hart
    voor elke dierbare herinnering.

Dikke knuffel XXX
  7. Erna:
    Hey Marcel,
    Ook vandaag loop ik in gedachten weer met je mee.
    Echt super hoe je het doet.
    En van hierboven uit kijkt iemand met je mee, begeleidt je tijdens de laatste km's.
    Veel succes vandaag, en een mooie dag hopelijk weer met het zonnetje !!!
    groetjes Erna
  8. Resy:
    Goeiemorgen Marcel,

Nog 3 daag Tinnemenke, man waat hup ich respect veur dich. Loat dei motor nog get dreije zodet dien doel gemaakt wirdt. Maar dich bus eine volhaaier eine man van woord. Geneet vandaag weer van doen oetzicht en waat dien paad kruutst. Zeen vanoavend waal weer wodet ze gestiefeld hups.
    Greetz van os
  9. Ans Smolenaers:
    27 september 2013
    Marcel geweldig, jouw doorzettingsvermogen. Succes met de laatste loodjes naar Capranica.
  10. Henny:
    27 september 2013
    Wat een doorzettingsvermogen,leve de zon,op naar de laatste kilometers........Succes!
  11. Louis Heldens:
    27 september 2013
    Nog 'n paar daag Marcel, volhaoje!
  12. José Tinnemans:
    27 september 2013
    Zing bid huil en lach , wie zong dat ooit . Doe dit . Capranica omarmt je . Ook wij missen je allemaal . Je hebt vaak voor hetere vuren gestaan , dit is een kroon op je leven . En zoals moeke altijd zegt , pas goed op jezelf . Liefs van uit Kelpen-Oler .
  13. Toos van Berlo:
    27 september 2013
    Hier een ander moeke waarvan de zoon ook voor hete vuren heeft gestaan. ook in verre landen is geweest ook moeilijke en mooie tijden heeft meegemaakt ook vele mooie ontmoetingen heeft gehad. Moeke ven Marcel ik leef met je mee en je kan heel trots zijn op je zoon.
    Marcel bedankt dat jij de mensen mee laat gaan op je mooie maar ook moeilijke weg.
    Ik heb heel veel respect voor je en weet dat jij dit gaat volbrengen.
    Wat fijn dat je ouders Sil en de kinderen hier helemaal achter staan en wat zullen ze blij zijn als ze je weer in hun armen kunnen sluiten.
    Marcel hou nog even vol je bent er bijna ik vind je geweldig

Groetjes Toos van Berlo
  14. Joke wagner:
    27 september 2013
    lieve marcel, ik volg je al vanaf het begin, en ik vind het heel knap wat je doet, nu nog je missie volbrengen.
    jongen, ik wens je heeeel veel sterkte en weet dat er veel mensentrots op jou zijn,. nog ff volhouden .

gr. joke wagner uit zwanenburg
  15. Carla Stals:
    Keep going strong
  16. Rob:
    27 september 2013
    Hey Marcel, wat een dubbel gevoel! Weet dat we aan je denken, met je meeleven... Doe wat je doen moet en probeer het dan los te laten... Je hebt een drietal prachtmeiden die op je wachten... Dju wat ben ik trots op je, ook van mij een dikke knuffel! X
  17. Wubbe:
    27 september 2013
    Weggaan begint vaak al voordat je de eerste stap hebt gezet, thuis komen gebeurt voordat je de laatste stap hebt gezet. Volhouden is het devies, mooie stappen richting huis.
  18. Esther:
    27 september 2013
    Heel veel sterkte met de laatste loodjes/ loden.
    Fijn dat de zon je dag letterlijk en figuurlijk zonniger maakte. Knap van jou dat je er positieve energie uit haalt.
    Groetjes, Esthet
  19. Ans:
    27 september 2013
    He Marcel ,kom op het gaat natuurlijk lukken maar toch heeeeeeeeeeeel veel sterkte met de laatste loodjes ,gr DE Wandelmutsen Goed gemutst
  20. Odile borgart:
    30 september 2013
    Sterkte met de laatste etappe! Wat zal er veel in je koppie omgaan. Succes en tot ziens.
  21. Odile borgart:
    30 september 2013
    Tjonge, jonge, jonge. Dat is niet mis. Wat zullen je dierbaren blij zijn als ze je in hun armen kunnen sluiten.