Zoefie, zoefie, zweef, zweef

13 september 2013 - Pontremoli, Italië

Veertig dagen kom je geen pelgrim tegen. Vandaag struikel ik er bijna over. "Als het zo doorgaat draai ik me om", zeg ik tegen George. George heeft humor en dat is niet onbelangrijk. We lopen het eerste deel van de dag samen. Zijn tempo ligt lager en hij paft. Als hij opnieuw een peukenpauze inlast trek ik verder. Al snel tref ik een Deens echtpaar, en iets later twee Australische vriendinnen die sinds een paar dagen op pad zijn. Verder zien we 's morgens al twee Italiaanse jongens met rugzak. Zoals gezegd een drukte die ik nog niet gewend was.

Het is sowieso een beetje een vreemde dag vandaag: vrijdag de dertiende. Ingewijden hoef ik niks te vertellen.

Vanaf vrijdag 13 november 2009 heb ik regelmatig toevalligheden meegemaakt rond het getal 13. Ik ben niet van de zoefie zoefie of zweef zweef, maar het waren best veel. Je zou haast denken dat er iets achter steekt. Het laatste jaar was het minder. Helemaal weg is het niet. Zo begon een interview over de reis in het WTV Magazine op pagina 13. Ik heb niet gecheckt of dit toeval is. De redactie zou er achter kunnen zitten.

In het klooster waar ik vandaag incheck heeft de broeder echter nergens weet van. De gastenkamers beginnen allemaal met een 2. Moet u eens raden welke kamer hij mij aanwijst? Juist 213. Ik besluit na een frisse douche eerst een dikke pot bier te gaan drinken. Daarna zien we wel verder.

1. Will:
    Hey Marchelly,

vrijdag de dertiende ......... bizar ...

Morgen met de Jong van ut Turp op het jaarlijks weekend, maar deze keer NIET compleet ....... we zullen aan je denken en natuurlijk ook aan Sil. Volgend jaar weer volle poelie mee.... we drinken er een op een goede afloop wat natuurlijk zeker gaat lukken Tinmen !!!! succes verder en toi toi
  2. Esther:
    13 september 2013
    Knap van je dat je nog steeds niet rookt!
    Hou dat vol. Ook als je 'straks"weer thuis bent en je weer in het ritme van alle dag zit.
    Geniet van je pot bier!
    Slaap lekker voor je straks op het special kamer nr.
  3. Rob:
    Proost! x
  4. Samantha:
    13 september 2013
    Oeps, heb nog wat verhalen terug te lezen.

Proost, welterusten en weer een mooie voortzetting van de tocht!
  5. Miek van de Voort:
    13 september 2013
    Proost, die pot bier heb je verdiend. Veel succes morgen.
  6. PM:
    14 september 2013
    Hey Marcel,

Net een SBBB optreden gezien. Je stond niet naast me. Best raar.

Loop Marcel, loop.
  7. Hildebrand:
    15 september 2013
    Hey Marcel,
    Lekker makkelijk he. Niet meer roken.
    Hou vol kerel en als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat