Windje in de goede richting
30 maart 2026 - Korschenbroich, Duitsland
Wekker gaat, opstaan, snuitje wassen, ontbijt doen, krantje lezen, naar het werk, terug thuis, koken, samen eten, afschakelen, relaxen, knuffelen, slapie doen. Het dagelijkse ritueel, de comfortzone.
De komende maanden verruil ik het vertrouwde ritme voor een fietsavontuur door Europa. Of ik er klaar voor ben, werd me de dag voor vertrek gevraagd. Goede vraag. Mijn ervaring eindigt bij een fietstocht van drie dagen. Alles wat daarna komt is nieuw. Dus, klaar zover als het kan.
Twee dagen voor vertrek teste ik mijn fiets met bepakking. Wind in was het stoempen. De wind in de rug was een wereld van verschil. Laten we hopen dat 'onze lieve heer' me goed gezind is. Dat hij regelmatig een windje in de goede richting geeft.
Tijdens etappe 1 ben ik in ieder geval getrakteerd op een prachtige route. Vanaf Ospeldijk ging het via Heythuysen, Horn, Roermond en Swalmen Duitsland in. Eindpunt was Korschenbroich, achter Monchengladbach. Het grootste deel "op het Duits" ging via veldwegen, gravel- en bospaden en autoluwe wegen. 78 km op de teller. De dag afgesloten met schnitzel, bratkartoffel, salat en gulaschsuppe vooraf. Brandstof voor dag twee.




Ik ga het volgen
Leuk om het te lezen wat jij weer meemaakt onderweg
Benieuwd naar al je avonturen.
Grtjs Sylvia oet Kelpen-Oler