Windje in de goede richting

30 maart 2026 - Korschenbroich, Duitsland

Wekker gaat, opstaan, snuitje wassen, ontbijt doen, krantje lezen, naar het werk, terug thuis, koken, samen eten, afschakelen, relaxen, knuffelen, slapie doen. Het dagelijkse ritueel, de comfortzone. 

Thumps up Tinman, there is a long road ahead

De komende maanden verruil ik het vertrouwde ritme voor een fietsavontuur door Europa. Of ik er klaar voor ben, werd me de dag voor vertrek gevraagd. Goede vraag. Mijn ervaring eindigt bij een fietstocht van drie dagen. Alles wat daarna komt is nieuw. Dus, klaar zover als het kan. 

Twee dagen voor vertrek teste ik mijn fiets met bepakking. Wind in was het stoempen. De wind in de rug was een wereld van verschil. Laten we hopen dat 'onze lieve heer' me goed gezind is. Dat hij regelmatig een windje in de goede richting geeft.

Gezegend in Heytse

Tijdens etappe 1 ben ik in ieder geval getrakteerd op een prachtige route. Vanaf Ospeldijk ging het via Heythuysen, Horn, Roermond en Swalmen Duitsland in. Eindpunt was Korschenbroich, achter Monchengladbach. Het grootste deel "op het Duits" ging via veldwegen, gravel- en bospaden en autoluwe wegen. 78 km op de teller. De dag afgesloten met schnitzel, bratkartoffel, salat en gulaschsuppe vooraf. Brandstof voor dag twee. 

Wilkommen in Deutschland Herr Tinnemans

Foto’s

19 Reacties

  1. Peter-Mathijs Linsen:
    30 maart 2026
    Godspeed!
  2. Rian:
    30 maart 2026
    Heel veel succes Marcel. Fijn dat we weer mee kunnen lezen over je avonturen. Go for it.👍
  3. Wim:
    30 maart 2026
    Succes met je avontuur en hopelijk krijg je niet alleen wat wind in de rug maar ook een lekker zonnetje ☀️
  4. Jackeline:
    30 maart 2026
    Succes Bikkel👍💪
  5. Prisca:
    30 maart 2026
    De kop is eraf 😁 Maak er een mooie tocht van Marcel!
  6. Ria Vries:
    30 maart 2026
    Heel veel succes. Geniet ervan. Leuk om je weer te volgen en je verhalen te lezen.
  7. Ans:
    30 maart 2026
    Wat super om weer wat te horen Een super fietstocht gewenst met veel ☀️En de wind in de rug 💨Succes 🍀🚲🚲
  8. Linda:
    30 maart 2026
    Marcel, succes én geniet!
  9. Maart Vestjens:
    30 maart 2026
    Een mooi begin zo een eerste dag. Dit is een uitstekend seizoen om te beginnen aan een lange fietstocht. Geniet ervan. Maakte zelf ook ooit zo een lange tocht en vertrok toen de vierde april.
  10. Jan en Marian van Mierlo:
    30 maart 2026
    Mooi Marcel. Fijn dat het kan. Veel succes.
  11. Carla Stals:
    31 maart 2026
    Veel plezier Marcel
  12. TimS oet K-O:
    31 maart 2026
    Ik wens je een mooie reis met fijne ervaringen. En dat de knie het, zoals dringend gewenst, geheel mag meemaken. Väöl succes Marcel.
  13. Frank Voss:
    31 maart 2026
    Succes Marcel,
    Ik ga het volgen
  14. Dennis:
    31 maart 2026
    Het mooiste stuk hubse al gehatj met Heythuysen 😜.
  15. Marie-Christine:
    31 maart 2026
    Een mooie start! Heel veel mooie kilometers...
  16. Danny Dijkmans:
    31 maart 2026
    Marcel ,geniet en succes met deze tocht
    Leuk om het te lezen wat jij weer meemaakt onderweg
  17. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    31 maart 2026
    Succes en geniet van al het moois wat de omgeving jou te bieden heeft.
    Benieuwd naar al je avonturen.
    Grtjs Sylvia oet Kelpen-Oler
  18. Klaas van der Veen:
    31 maart 2026
    Hee Marcel, veel plezier man! Ben benieuwd waar het je allemaal heen voert.
  19. Mars en Yvonne:
    31 maart 2026
    Geniet en heel veel succes 🍀

Jouw reactie