Avondje bijpraten prikken

24 mei 2014 - Eindhoven, Nederland

Herinneringen kunnen dwingen, kunnen beklemmen en kunnen verdringen. Herinneringen kunnen je ook doen opbloeien. Koester de herinneringen als onderdeel van je leven. Stop ze niet weg. Rangschik ze in orde van belangrijkheid en impact.

Dat gezegd hebbende koester ik de herinneringen aan de eerste ontmoeting met Noud Maas. Het was tijdens een lezing in Valkenswaard, samen met Sil. Ik, nieuwsgierig en zoekende naar informatie als voorbereiding op....... Hij, pelgrim, die de grote tocht in 2009 liep. Zijn stijl van vertellen was boeiend en verrijkte onze inzichten van dat moment.

Ik keek tegen hem op. Respect, diep respect. Deftige woorden, waar vaak te veel en onterecht mee gestrooid wordt. Hier zijn ze op zijn plek. We bleven na de lezing contact houden en dat voelde goed. Noud regelde tijdens mijn pelgrimage op afstand zelfs mijn onderkomen in Freiburg (D). Een aanrader! En in Piazenca (I) verraste hij en zijn Ria ons (Paul en Margo uit Veldhoven) met een bezoek en een Weihenstephaner.

Vanavond sloeg Erdinger de klok tijdens een 'bij praat avond' in Eindhoven. Morgen heb ik daar wellicht last van. Even, verwacht ik.

We hebben al een aantal van die avonden achter de rug. Er is ook energie getankt voel ik. Want herinneringen zijn gedeeld en conclusies getrokken. Je mag trots zijn als je slechts met je twee voeten naar Rome loopt. Zo, die staat! Er is afgesproken dat we in het najaar weer een avond bijpraten. Zou het een idee zijn om daarvoor meer mensen uit te nodigen? We horen het wel.

1. Miek van de Voort:
    24 mei 2014
    Dit heb ik nou zo gemist, die prachtige verhalen van jou.
    Ik hoop dat je nog vaak zulke stukjes schrijft.

Succes.
  2. Resy:
    24 mei 2014
    Inderdaad, hie waar het utzelfde.
    Het is zo sjiek om dien ervaring te laeze. Doe loods os naeve dich laupe. In het wegdreume van dien verhoale hubbe veule van dien volgers auwg rome bereikt.Ich blief nog veul respect veur dich hubbe, wie ze en woaveur ze het gedoan hups. Top.

Groetjes van os
  3. Ans Smolenaers:
    24 mei 2014
    Hoi Marcel, wat kun je het toch mooi op papier zetten. Ik kijk uit naar je boek om al die mooie verhalen die we via de mail gelezen hebben nog eens na te lezen. Succes met schrijven.
  4. Marie-Louise:
    24 mei 2014
    Fijn om weer wat van je te horen! Geniet steeds van je mooie verhalen. De herinnering aan deze geweldige wandeltocht kan niemand van je afnemen en ook niemand beleven zoals jij het beleefd hebt! Geweldig dat je ons met deze verhalen toch steeds op de hoogte hebt gehouden. Zal het straks graag nog eens allemaal nalezen in je boek!
  5. Ans:
    24 mei 2014
    Hoi Marcel ,lijkt me leuk om zo een avond mee te luisteren en geweldig om weer iets te horen en straks nog meer te kunnen genieten van je boek .
  6. Noud Maas:
    24 mei 2014
    Goed idee om meer mensen uit te nodigen, Marcel. Er zijn nog enkele andere 'Weertenaren' die naar Rome zijn gestiefeld en ook hier in mijn omgeving ken ik er enkele. We hebben het er nog over...
  7. Wil tinnemans:
    25 mei 2014
    He toffe naef van mich
    Geweldige verhoale van dich, det num ich nog eens waanzinnig knap.
    Auch dien book is waanzinnig. Bin trots op dich.
    Ich proost op dich met unne heerlijke Erdinger in de hand.
  8. Esther:
    26 mei 2014
    Je mag idd trots zijn op jouw prestatie om naar Rome te lopen.
    En wie weet kun je een lezing/boekpresentatie of beiden geven hier in Weert?
    Bijv in de Daatjeshoeve. Leuke voor de wandelliefhebbers om daar naar toe te lopen.