Daar verheug ik me op

14 oktober 2014

Vandaag is Eric Kusters gestart met de opmaak van mijn tweede boek. De werktitel luidt: 'Belofte ingelost, verslag van een voettocht naar Capranica en Rome.' Medio november hoop ik dat het in de winkels ligt. "Eindelijk", hoor ik u zeggen! En zo is het. "Het heeft maar wat lang geduurd Tinnemans." 'Ja, ja': tot zover het nieuws.

Tussen nu en november stroomt er nog heel wat water door de Maas. Zoals dat ook dagelijkse kost is voor de Moesel, de Saar, de Reuss, de Ticino, de Po en de Arno. Rivieren waar ik langs slenterde en die ik overstak, via een brug of per boot. Moeder Maas was volgens mij de eerste. Grappig, zoals jullie wellicht weten heb ik een goede relatie opgebouwd met ene Noud Maas. Pelgrim en een bijzonder fijn mens uit Luyksgestel.

Onderweg verraste hij en zijn vrouw Ria me met een bezoek in Piacenza. Vanaf mijn terugkomst nippen we steevast elk kwartaal op een Eindhovens terras een glas gerstenat. Zo'n 'vaste prik' gebeuren. U heeft die momenten ook vast wel. Serveersters die je gezicht kennen en vriendelijk lachen terwijl mooie verhalen worden getapt. Nee, nee, we zijn alles behalve getapte jongens.

De laatste keer mijmerden we over een ontmoetingsdag. Die gedachtes hebben inmiddels vaste vorm gekregen. Op zaterdag 20 december komen we met een tiental Rome-gangers uit het zuiden samen bij de zusters in Weert. Ik verheug met op deze rendez-vous met o.a. Wim Woolderink, Ton Coolen en Paul en Margo uit Veldhoven.

Ik verheug me ook op het uitkomen van het boek en op komend weekend. Dan slenter ik vanaf Schoonloo richting Holten onder meer langs de oevers van de Vecht. Een tijdje geleden ben ik aan het Pieterpad begonnen. Het is geen Via Gottardo of Via Francigena, dat neemt niet weg dat het een heel mooi pad is. Het belooft fraai weer te worden, dus. De rugzak gaat weer om. Yes. Groetjes en binnenkort meer nieuws over het boek.

1. Francien Wolter:
    14 oktober 2014
    Geweldig nieuws,sta te popelen om het te lezen.En wandel ze in het weekend,het weer heb je mee.
    Gr Francien
  2. Ans:
    14 oktober 2014
    O wat super , lekker lezen in een , neem ik aan een mooi boek bij de kachel en een lekker glaasje wijn . En voor het weekend veel wandel plezier met mooi weer hebben ze beloofd dus dat komt goed Gr Ans
  3. Rosemarie:
    15 oktober 2014
    Heerlijk om weer wat van je te lezen. Ben benieuwd naar het boek. Het Pieterpad heb ik tweemaal gelopen, prachtig pad. Is trouwens een van de mooiere routes tussen Schoonloo en Holten! Fijne tocht!
  4. Toke Coppen:
    Ben benieuwd ga het zeker lezen Gr Toke Coppen
  5. Leon:
    15 oktober 2014
    Hee Marcel, ja fijn om te horen wanneer het boek er komt. Ben normaal niet zo'n boeken lees type maar jou verhalen spreken me enorm aan. Ben wel benieuwd, en wandel ze komend weekend
  6. Ans Smolenaers:
    15 oktober 2014
    Super, ben benieuwd. Ik heb laatst bij de Bruna in de nieuwe druk van het boek van Nel gebladerd. erg mooi met de foto`s. Geniet van je wandeltochten.
  7. Esther:
    Leuk vooruitzicht!!
    Hou je een boek presentatie? Jouw boek ga ik zeker kopen! En er dan ook snel aan beginnen te lezen.
    Geniet van het wandelen het komend weekend.
    Groetjes, Esther
  8. Els Tinnemans:
    Idd....EINDELIJK hahaha
    ig bun aug neet zonne boekenwurm maar dien verhoale van dien vootreis wil ig waal goan leaze.Zoot tiedens dien reis s'morges vreug mit un botterham en un teske thee diene mail te leaze ....héérlijk
    groetjes oet Berg
  9. Noud Maas:
    15 oktober 2014
    Misschien toch even een kleine correctie op het bovenstaand, overigens weer fraai geschreven, verhaal.
    Ergens in het artikel maakt Marcel gewag van 'een glas gerstenat op een Eindhovens terras'.
    Welnu, dit zou bij de lezer het beeld kunnen oproepen van twee pelgrims die de hele avond verhalen zitten op te dissen met elk één schamel glaasje bier voor hun neus.
    Maar ik kan de lezers gerust stellen; u mag dit geschapen beeld royaal, zeg maar gerust heel royaal, bijstellen. Naar boven natuurlijk.
    Zie alweer uit naar de volgende ontmoeting. :)
  10. Tim S. oet K-O:
    15 oktober 2014
    Yes, book kumpt d'r aan. Verheuge wae ós op.
    In september gefietst aan de Overijselse Vecht; sjoon gebied.
  11. Maart Vestjens:
    16 oktober 2014
    Marcel,

Mooi en verheugend bericht. Het is altijd weer een bijzonder gebeuren als een boek uitkomt. In dit geval het jouwe (je tweede dus!) en wordt het weer in eigen beheer (en met foto's erbij) uitgegeven?
    Verheug me erop.

Groeten uit de Alpen, op de grens van Oostenrijk en Italie
  12. Jan & Marij Naus:
    17 oktober 2014
    Hoi Marcel,

Wat mooi, dat er een nieuw boek van jou gaat verschijnen! Wij wensen jou veel succes ermee en houdt ons op de hoogte !
    Hartelijke groetjes,
    Jan & Marij