Chapeau Wim

2 oktober 2013 - Rome, Italië

Een korte etappe, een kort bericht. Zoals gisteren aangegeven, heb ik vandaag Rome bereikt. Het was een drukte van jewelste op het St. Pietersplein. Ik werd daar niet opgewacht door de paus, maar door Wim Woolderink. Mijn held, die na Santiago en Jeruzalem een derde toer aan zijn erelijst kan toevoegen. Chapeau!

Een kaars branden in de St. Pieter is niet meer mogelijk. Jezus wat een gebouw. Het is mijn derde bezoek, maar het blijft me verbazen hoe groot en mooi het is. Morgen haal ik een kaars in één van de vele winkeltjes rond het St. Pietersplein. Tijdens het branden neem ik de tijd om één en ander van de laatste dagen eens te overdenken.
@Joke: heel veel sterkte.
@ Noud: we gaan zeker een pintje pakken.

1. Maart Vestjens:
    Marcel,

Een dikke proficiat! Voltooid, geslaagd, uitgelopen voor deze tocht, blaren geteld, overdenkingen rangschikken en ordenen, nagenieten, etc.

Nu nog twee dagen relaxen in Roma en dan terug naar huis. Thuis wachten er velen die je met open armen verwelkomen zullen, je omarmen, kussen zullen, je zullen feliciteren, blij zijn je in het echt weer te kunnen zien hun verhalen aan jou vertellen zullen en jij aan hen.

GEWELDIGE PRESTATIE, DIE MOED VEREISTE, EEN KROON OP ALE JAREN DAARVOOR,
    GROOTS IN HET PELGRIMEREN, VAN BINNEN UIT WETEN WAT ZO VER LOPEN BETEKENT. MISSIE VOLTOOID

En alle dank dat je zoveel met ons kon en wilde delen.
    DANK!

Maart

ps
    Tot hoe lang blijf je ons via dit medium van je wederwaardigheden op de hoogte houden? Je houdt toch nog niet op, he!!
  2. Ria:
    Hoi Marcel
    Proficiat. Je hebt het gehaald! Wat een kanjer ben je.
    Bedankt dat we elke dag met je mee mochten lopen. Ik zal je verhalen gaan missen. Geniet van Rome en van je thuiskomst.

Ria
  3. Tim S. oet K-O:
    3 oktober 2013
    Ein BAERE-PRESTATIE geleverdj, Marcel! PROFICIAT!
    Dien Köpke en Veutjes höbbe ein formidabel statement neergezat.
    Wae zeen moge mitlaope via dien blog. OPRECHTE DANK daoveur.
    Geniet noe nog efkes van Rome en dan...

Groetjes vanoet K-O aan oze enige echte
    OETVINJER, 1e MACHINIST en GAASGAEVER vanne KUJELMOBIEL;
    SUPERPLUS-KUJELDREIER
    WAE ZEEN GREUTSJ OP DICH.
  4. Caroll:
    Marcel,
    Wij zullen jouw verhalen zeker gaan missen maar kijken nu al uit naar jouw boek met wellicht nog meer prachtige verhalen.

Groetjes Caroll
  5. Louis Heldens:
    3 oktober 2013
    En zo komt er een einde aan een dagelijkse routine. Voor jou het lopen, voor mij (en ik denk met mij velen) het lezen. Dank voor het delen van deze bijzondere missie, ik heb dagelijks met bewondering, respect en soms ook ontroering je verslagen gelezen. Een diepe buiging is op zijn plaats. Respect man..
  6. Wubbe:
    3 oktober 2013
    Marcel, proficiat en dank dat je dagelijks je belevenissen, overpeinzingen en hierbij ons een kijkje in je ziel met ons wilde delen. Dat je nog vele mooie stappen mag zetten met al je dierbare op onze aardkloot.
  7. Van roij:
    3 oktober 2013
    we nemen ons petje voor jou af ,we hebben zelf onze zoon bert ook af moeten geven dat is niet niks .maar we vinden het dat je de belofte bent nagekomen heel mooi bedankt er voor gonny en mart van roij
  8. Esther:
    3 oktober 2013
    Dankjewel Marcel dat je jouw missie met ons wilde delen. Respect!
    Goede reis terug naar N'weert . Je zal vast een warm welkom krijgen. Dat heb je natuurlijk dik verdiend.
    Hoe fijn het is om straks thuis te zijn. Het dagelijkse ritme en weer gewone of representatieve kleding zal wel weer even wennen zijn.
    Natuurlijk kijk ook ik uit naar jouw boek met verhalen en foto's .
    Maar geniet eerst van al dat leuks, het weerzien , kussen, knuffels en vast ook Limburgse vlaai.
    Dat laatste doe ik straks ook. Brokwagtersvlaai.
  9. Will:
    Hey Marchelly,

Nog iets van Ton Coolen gehuerdj ??
  10. Joerie Minses:
    3 oktober 2013
    Van harte gefeliciteerd, Marcel! Het is gelukt! Fantastisch wat je gedaan hebt. Ik zal je dagelijkse reisverslagen gaan missen. Het was een voorrecht je op deze manier te kunnen en mogen volgen op je pelgrimstocht.
  11. Francien:
    3 oktober 2013
    Marcel bedankt voor al je mooie reisverslagen en dat je het met ons hebt willen delen,groot respect voor je.
    Geniet nog van je dagen in Rome.
    KOMT ER WEER EEN BOEK MET AL JE BELEVENISSEN,IK GA HET ZEKER KOPEN ,EN NOG EENS RUSTIG LEZEN.
    GR francien W
  12. Klaas:
    3 oktober 2013
    Tjee, je bent er. Ik heb alle blogjes gelezen en ben geinspireerd. Mooie mix van broodnuchter en toch emotioneel. Dank!
  13. Daisy:
    He Marcel,

As trouwe volger van eur verhale hie toch auch ff een reactie van mich.
    Wat een superprestatie hejje nieer gezatte! Det zulle uch neet vul minse noadoon.
    Geniet nog ff van de paar leste daag en dan straks weer lekker trug noa eur dames!

Super wat dajje gedoan hetj!

Groetjes Daisy
  14. Pastoor Tervoort:
    3 oktober 2013
    Marcel,van harte proficiat met het behalen van je doel:de Eeuwige Stad.Als je nog ergens een kaarsje opsteekt,denk dan ook even aan deze trouwe volger van je dagelijkse reisverslag. Dank voor je dagboek en welkom thuis op Boshoven!
  15. Miek van de Voort:
    3 oktober 2013
    Marcel bedankt voor al je mooie verhalen en proficiat met het behalen van de finish, je bent een kanjer.
    Geniet van je vrije dagen in Rome en voor straks welkom terug in Limburg en in Weert je thuisbasis. Gegroet.
  16. Ans:
    3 oktober 2013
    Marcel een dikke PROFICIAT GEWELDIG nog even nagenieten en dan heerlijk naar huis .Bedankt voor alle leesverslagen en geniet samen met je fam nog lang na Welkom Thuis .De wandel Mutsen Goedgemutst
  17. Henk Lansink:
    3 oktober 2013
    Hoi Marcel Ik heb je van het begin gevolgd en iedere ochtend je verhaal met veel belangstelling gelezen. Tijdens het lezen van je verslag stond ik soms stil in diepere gedachten. Gefeliciteerd met het volbrengen van deze pelgrimstocht en dat wij de pu's en don's mochten mee deleven. Groeten Henk en Marquerite
  18. Ine Tesser:
    3 oktober 2013
    Hoi hoi! Dat zal een overgang zijn, straks! Maar wat een bagage neem je mee, echt geweldig. Doe je de groeten aan Wim.
    Tot vlug!
    Ine
  19. Paul:
    3 oktober 2013
    Mission accomplished!! Petje af, wat een prestatie proficiat. Bedankt voor het delen van je verhalen! Heb ze iedere dag met veel plezier gelezen. Wens je het allerbeste!

Gr. Paul