Diamonds for another day

7 augustus 2013 - Saarburg, Duitsland

Onderweg, eerst een stukje langs de Moesel, daarna langs De Saar. In Nittel staat een leuk hotel met Sauna Anlage. Jaren kreeg ik met onregelmatige regelmaat een digitale nieuwsbrief van De Nittelerhof. Ik was vergeten waarom. Tot vandaag. In Nittel heb ik namelijk een keer vertoefd, samen met Nel. Zulke uitstapjes waren telkens kleine diamantjes. Gebeurtenissen die het dagelijkse leven extra glans gaven.

We bezochten tijdens de midweek het stadje Saarburg met zijn pittoreske centrum en de waterval midden in het dorp. Het was in het najaar, herinner ik me weer. Dus weinig toeristen op de been. De eerste vorst diende zich aan. Don Vito, toen feller geel en met minder kilometers op de teller, was ons veilige vervoermiddel.

Saarburg is de stopplaats van vandaag na een relatief eenvoudige etappe langs rivieroevers en over enkele bruggen. De dag startte bewolkt. Volgens de plaatselijke Erwin Krol op de radio, of de Jan Pelleboer zo u wilt, zou er nog de nodige regen vallen. 's Nachts had het ook al flink geknetterd. Het was de eerste nacht dat ik echt goed geslapen heb. Alleen, op een bovenverdieping van een voormalige schuur, binnen de muren van de abdij. Ik had het nodig.

Vanmorgen kreeg ik al vroeg een berichtje van iemand die veel aan me denkt. Don Vito staat veilig bij haar, mijn Fiat 500 meisje, voor de deur geparkeerd. Ook dat had en heb ik nodig. Diamonds for another day.

(red.)

1. Land:
    7 augustus 2013
    Marcel, heel veel succes. Doe het rustig aan en hou de moed erin.
    Het pongelesupke ligt te wachten in de diepvries.
    Dikke kus van Annie.
  2. Erna:
    Alweer een dag voorbij.
    Fijn dat de rust je goed heeft gedaan en dat je goed geslapen hebt.
    Hopelijk heb je de was droog gekregen.
    Voor morgen weer veel succes !!!
    Greetz Erna
  3. Joyce Slabbers:
    Beste Marcel,
    Ook ik kijk iedere dag uit naar een nieuw reisverslag! Wat kun je prachtig schrijven.
    Hopelijk worden alle verhalen ooit gebundeld tot een mooi boek.
    Toi, toi, toi met je bewonderingswaardig avontuur! Geniet ervan en houd moed!
    Groetjes, Joyce Slabbers
  4. Mieke Raemakers:
    Marcel,
    waat super det ich doeer dien verhaole zoveul van diene waeg met kan maken.
    Haoj vol, doe geis 't zeker redde!!
    groetjes van Mieke
  5. Ria:
    8 augustus 2013
    Diamonds... Toevallig gisteren op weg naar huis van mijn eerste dag werk, wel 3x achter elkaar geluisterd. Wat een tof nummer!
    Knuffels uit nederweert !
  6. Guido:
    8 augustus 2013
    Zo, effe biegelaeze... Wat zeen die stökskes toch sjiek gesjreeve.
    Väöl sukses mit de res van dien reis! De kop in de wolke, de naas inne windj en veuroet!
  7. Martijn en Nicolien:
    8 augustus 2013
    Maestro.....gisteren onze eerste "naakte" repetitie. Even heel hard Army of Lovers geknald..........we missed you.
    Zet 'm op, geniet ervan.
  8. Tiny en Wim:
    8 augustus 2013
    Hey Marcel, net terug van de rit 4 dagen weg geweest, het eerste wat ik doe ff je verhalen lezen, enne beviel de DAF !! Is een verschil met de Volvo waar jij mee naar Volklingen crosste vol geladen met gasflessen, kijk weer uit naar je volgende verhalen, Gr.Tiny en Wim