Een echte beer

5 februari 2017

Een Tarptent, de Evolite van Thermarest, volgens de verkoper de Rolls Royce onder de slaapmatjes, een waterfilter, fruitkeks en expeditie food. De uitrusting voor de Pacific Crest Trail (PCT) krijgt langzaam vorm. Potjes en pannetjes, rugzak, slaapzak en waterzak had ik al. Net als schoenen, ondergoed en loopbroek. Een uitrusting is altijd belangrijk, maar ook weer niet. Waar het bij het volgende wandelavontuur om draait, is lichtgewicht reizen.

Medio april vliegen we naar Portland Oregon in de VS. Na een bezoek aan de familie Hoppenbrouwers-Bertens gaat het richting Santiam Pass en duikt Tinman acht dagen 'de wildernis' in over de Pacific Crest Trail (PCT). Dat is een langeafstandspad voor wandelaars en paardrijders in het westen van Noord-Amerika. De PCT loopt vanaf de grens met Mexico tot aan de grens met Canada. De totale lengte van het pad bedraagt 4286 km. Ik doe maar een bescheiden stukje. Sil blijft tussentijds bij haar boezemvriendin Claud. Ze krijgen hun tijd wel om.

Ik stiefel in die acht dagen via Three Fingered Jack, Mount Jefferson en Ollalie Butte naar Mount Hood en Cascade Locks. Tenminste als de omstandigheden het toelaten. Het wordt flink doorstappen. Maar daar hou ik wel van. De trip eindigt bij the Bridge of the Gods. Deze brug vormt de grens tussen de staten Oregon en Washington. Het is Trump land. Tja, dat dan weer wel. Lichtgewicht of niet, ik krijg af en toe een zware kop van die man. Wellicht kom ik hem onderweg wel tegen. De botte beer. Zo niet, dan is het een echte beer. Ze schijnen er te zitten.

"Mag ik dat zeggen Mart?" Ja dat mag ik zeggen.

1. Toke Coppen:
    Goede Reis voor straks , en gezond weer terug pas op voor echte BeerGr Toke
  2. Erna:
    Hey Marcel, zoals gezegd ga ik je volgen door dat fantastische land. Heel veel voorpret nog gewenst!!!
    Ik vond het sjiek om je nog eens gesproken te hebben vorige week.
    Groetjes Erna
  3. Francien Wolter:
    5 februari 2017
    Wat een avontuur ga je weer aan.
    Ben benieuwd wat er weer allemaal op je pad komt.
    Goede reis en hou ons op de hoogte van je avontuur daar.
  4. Maart Vestjens:
    5 februari 2017
    Goed lopen zij je gewenst. Blik op oneindig en tegelijkertijd op je qui vive zijn. Als je er verslag van doet of kunt doen, volg ik je. En het is step by step...

grtz

Maart
  5. Els Tinnemans:
    6 februari 2017
    Sjiek....waat weer un wanjel avontuur.En heerlijk om strakkes weer dien verhoale te kinne leaze ......Take care for the Beär
  6. Ans Smolenaers:
    Marcel ik wens je een goede reis en veel plezier. ben net als de rest weer benieuwd naar je verhalen. Groetjes!
  7. De Marcel:
    Three Fingered Jack,haha,4 bier graag
  8. Klaas:
    Ah, een tarptent! Goed idee. Welke? Ik gok eentje waar je wandelstok onder staat ;-)
  9. Esther:
    6 februari 2017
    Kei gaaf dat je die reis/die wandeling gaat maken. Succes met de voorbereidingen!
  10. Ans:
    Geweldig ,weer een heel avontuur. Een goede reis en veel wandel plezier en ........pas op voor de beer .Gr Ans
  11. TimS oet K-O:
    6 februari 2017
    Waaw, een geweldige uitdaging. De gedegen voorbereiding, die ik lees, is het halve werk! Je sterke geest en je getraind lijf doen de rest. Good luck Marcel.
  12. Marie-Louise:
    18 februari 2017
    Vul succes, now met de veurbereidinge en strakkies tijdens de wandeling! Bin benowdj...
  13. Volksuniversiteit Veenendaal:
    22 februari 2017
    Beste Marcel,
    Als wandelfan, maar nu in de hoedanigheid als programma-manager van de Volksuniversiteit Veenendaal de vraag of het mogelijk is een lezing te boeken over je reis naar Rome en over het maken van LAW's in het algemeen.