Good food, happy people.

28 maart 2019 - Oracle, Verenigde Staten

De rugzak is weer gepakt, het plan voor de komende dagen gemaakt. Vanaf Oracle gaat het naar Kearny. Een afstand van zo'n 90 km. Daar bevoorraden we. Er zijn immers geen restaurants onderweg. Vervolgens stiefelen we verder naar Superiour. Waarschijnlijk nemen we daar een nero- (halve) of onze tweede zero day.

Poepen, plassen,  wassen doen we onderweg onder het motto van het 'leave no trace' principe. Dat betekent dat: we alle rommel meenemen, de 'behoeften' begraven en dat wassen een kwestie is van heel minimalistisch vegen met een doekje. Je gaat dus niet uitgebreid met shampoo staan badderen in een beek. De komende tijd  neemt het aantal beken en riviertjes overigens sterk af. We trekken een droog gebied in. Het blijft tenslotte Arizona.

We, is Gerry, de 63-jarige gepensioneerde (huis)arts uit Wisconsin die we per toeval hebben ontmoet opweg naar het startpunt, en Tinman. Gerry is 'a Triple Crowner'. Hij liep de afgelopen jaren de Pacific Crest Trail, de Appallachian Trail en de Continental Divide Trail. Gerry is geen held, maar een 'gezond verstandman'. Eergisteren viel hij en dat was schrikken. De schade bleef gelukkig beperkt tot een paar schaafwonden. Het zette mijn zintuigen wel op scherp. Je moet (bijna) bij elke stap oppassen.

De afgelopen dagen hield Mike (25) uit Canada ons gezelschap. Hij is leraar en moet volgende week voor de klas staan. Vanochtend scoorden we met zijn drieën een laatste ontbijtje. Mijn rekening was best bizar. 13 dollar 13 (I shit you not). Grrr. 13. Na de 13e wandeldag en deze fijne rustdag ga ik het getal naast me neerleggen. Er zijn nieuwe dingen te ontdekken. Yes. Like my new love, a new horizon én nieuwe etappes op de Arizona Trail.

Tinman heeft er zin in. Aan het einde van de betreffende rekening staat niet voor niets, good food, happy people! Hell yeah. Sorry dat een aantal vragen onbeantwoord bleef. Ik kom er over een paar (of iets meer) dagen op terug. Deal..?

1. Ria Kneepkens:
    28 maart 2019
    Happy miles Marcel en safe travels voor de volgende etappe. En yes, genoeg nwe dingen te ontdekken!
  2. Erna:
    28 maart 2019
    Zeker is dat een deal....
    Succes weer !!
    We kijken uit naar je verhalen.
  3. TimS oet K-O:
    Kump good Marcel!
  4. Jack:
    28 maart 2019
    Geniet weer van de volgende etappe, en wees voorzichtig, je moet de reis natuurlijk wel heelhuids afmaken :)
  5. Ans:
    Weer heel veel succes en Geniet ervan Alles komt goed !!!!! Grt jes
  6. Dennis:
    28 maart 2019
    Op de Arizona Trail, de Pacific Crest Trail en de Appallachian Trail hub ich auch wal ins unne voetstap gezatte, zeen ich. Mer neet zoveul as dich :).

Sjiek wasse aant doon bes jong. Enjoy.
  7. Sjra Verstappen:
    28 maart 2019
    Ik vind het heel knap van jou om aan deze zware tocht te beginnen heel veel succes.
    Ben na afloop benieuwd naar de verhalen.
  8. PM:
    28 maart 2019
    Happy trails Tinman. Luister je veel muziek? Welke (buiten Starfish Bowl)?
  9. Aldje Hendrikx.:
    😍😍😍😍
  10. Johan Smolenaars:
    28 maart 2019
    Ben benieuwd naar je verdere / nieuwe verhalen over deze 'wandeltocht'.Stievel ze verder.Grtz
  11. Annemiek:
    29 maart 2019
    Wat n prachtig oerlandschap. Geniet ervan dan kunnen wij van jou verhalen genieten👍👋
  12. Land:
    2 april 2019
    Mooi om te lezen allemaal Marcel en fijn dat je de tocht niet alleen verder hoeft. Afgelopen zaterdag ook weer een 13 momentje, blijft mooi.