Grote Rivierenpad

21 december 2018 - Zetten, Nederland

Het Grote Rivierenpad loopt van Hoek van Holland naar Kleef (D). Of van Kleef naar Hoek van Holland zoals u wilt. Het pad is 282 km lang en zoals de naam doet vermoeden loopt de route parallel aan rivieren. Grotendeels aan de Waal welteverstaan. De eerste twee etappes liep ik eind oktober, in gezelschap. Vanaf Kleef via Kranenburg naar Nijmegen. Onder meer door prachtige beuken bossen.

Vandaag pak ik de route weer op. Alleen dit keer. Of dat erg is? Nee, punt. Na een paar uurtjes werken gaat het met bus en trein richting stad van NEC, Vierdaagse, Doornroosje, het Valkenhof en nog veel meer. Het is woest weer, grijs, grauw, winderig. Op de dijk richting Slijk-Ewijk vecht ik een robbertje met de soms krachtige windstoten. Verhip. Het is de kortste dag vandaag. Of dat erg is? Eigenlijk ook niet.

Tinman is op de paden. Weg van de hectiek. Dan is hij al snel content. Hij overnacht en tafelt in Zetten bij mooie mensen van Vrienden op de Fiets. Morgen stiefelt hij naar Tiel. 's Avonds staat een voorstelling van Ellen ten Damme op het program in theater Agnietenhof. Daar heeft hij zin in. De volgende dag gaat het verder richting Geldermalsen en dan richting eigen huisje en kerst.

Of het onderweg regent of droog blijft? We gaan het zien. Of er inspiratie is voor nieuwe verhalen? We gaan het lezen. Of er nog iets toe te voegen valt? Jazeker. Ik wil jullie alvast hele mooie feestdagen toewensen en een goed en gezond 2019. Het jaar waarin de Arizona Trail op de agenda staat. Op 11 maart vliegen we richting States. Met 'we' bedoel ik ondergetekende en broer Ed. In aanloop naar dit avontuur plaats ik enkele blogs.

Wellicht wandel ik tussentijds nog een keer over het Grote Rivierenpad. We gaan het zien. Grtz Marcel

1. Carole:
    21 december 2018
    Hi Marcel, leidt jouw route door Amerongen of Elst, anders loop ik een stukje met je mee met de hond? Of blijf je ons er de rivier? Grtz en fijne dagen, Carole
  2. Marcel:
    21 december 2018
    Hoi Carole, ik blijf langs/tussen de rivieren lope, richting Tiel, Geldermalsen, Leerdam, Vianen, Schoonhoven, Lekkerkerk, Alblasserdam, Hoogvliet, Maassluis, Hoek van Holland.
  3. Sylvia Pubben - Smolenaars:
    22 december 2018
    Geneet dur van enne dich auch feine fieestdaag en unne gooije roetsj!!
  4. TimS oet K-O:
    22 december 2018
    Schitterende streek, ook om te fietsen, Stiefel ze!
  5. Erna:
    22 december 2018
    Wat heerlijk dat je dit doet. Lijkt me een fantastische route.
    Effe weg van de hectiek een goed plan .....
    Ook sjiek om te lezen dat je weer naar de states gaat !!
    Voor jou ook hele fijne feestdagen !!!
    Groetjes Erna
  6. Ans:
    22 december 2018
    Geniet van deze mooie omgeving.En weer iets om naar uit te kijken 🔝Hele fijne feestdagen en een gezond en wandelrijk 2019 🎄🎄🥂
  7. Francien Wolter:
    22 december 2018
    Fijn dat je weer geniet op deze wandeltocht.
    Voor jou en fam ook fijne kerstdagen en een gezond 2019.
  8. Ans Smolenaers:
    22 december 2018
    Hoi Marcel, leuk om weer een verhaal te lezen. De feestdagen staan weer voor de deur. Ook voor jou fijne dagen en veel wandelplezier voor het Nieuwe Jaar.
  9. Maart Vestjens:
    22 december 2018
    Wandel weer!! Het is verslavend hoorde ik gisteren van iemand die deze zomer 3600km wandelde en nu iedere maand nog minstens 400km wandelt. Het houdt de geest levend en je ontmoet telkens nieuwe mensen en vergezichten. Geniet en wandel.

grtz
  10. Claudia:
    27 december 2018
    Wat leuk Marcel dat je weer de USA gaat bezoeken. Ander stuk van de Pacific cresttrail?