Kromme tenen

22 september 2013 - Sienna, Italië

De Vereniging Pelgrimswegen benaderde me gisteren. Of ik tijdens hun jaarlijkse ontmoetingsdag een workshop wil verzorgen over pelgrimeren in het digitale tijdperk. Het verzoek kwam aanvankelijk via Twitter. Jazeker. Een vereniging die meegaat in de tijd.

Ik heb het er met het thuisfront over gehad. Die avond spelen we ook met The Dead Revils in De Smeed in Kelpen-Oler. De ontmoetingsdag is volgens mij in de omgeving van Utrecht. Dus wordt het een druk dagje. Ik heb er echter wel zin in. Hopelijk hebben mijn voeten dat de komende veertien dagen ook nog. Ik krijg last van een paar verkrampte tenen. Daardoor ontstaat een vervelende blaar. Nu ben ik over het algemeen met blaren vrij snel klaar. Kwestie van doorprikken, leegdrukken en even op de tanden bijten vanwege het 'pitsende' gevoel. Omdat één teen krommer lijkt te staan dan normaal komt de blaar steeds terug. Afijn, dat over de voeten. Komt goed. Anders pak ik toch de zaag!

Vandaag was vrij relaxt. Ik had goed geslapen en voor ik het in de gaten heb sta ik in Sienna. Daar is het eerst tijd voor koffie en pannini. Vanaf het hostel naar het centrum is vervolgens nog een (vervelend) eind. Onderweg passeer ik een kerk. Als ik binnen wil gaan hoor ik dat een dienst gaande is. Ik besluit het resterende deel bij te wonen. Het doet goed om tot mezelf te komen. Het dendert de laatste weken maar door. Volgens mij heb ik na het afscheid van Hub en Annie geen 100% rustdag meer genomen. Ik heb ook moeite met uitschakelen. Een bezoek aan het museum Maria delta Scala, waar op dit moment een expositie te zien is van fotograaf Steve Mc Curry, zorgt uiteindelijk voor de juiste afleiding. Aansluitend pak ik een Erdinger op een terras met uitzicht op het Campo. Een fijn gesprek met een stel uit Amersfoort op vakantie in Italië maakt de middag compleet. De accu is weer geladen.

Vanavond is het eerste contact gelegd met de eigenaren van het park in Capranica. Ze sluiten komende zaterdag terwijl ik zondag pas op zijn vroegst kan arriveren. Diegene die ik aan de lijn had vroeg of ik alles op mail wilde zetten. Dat heb ik zojuist gedaan. Ik ben benieuwd naar de reactie. We gaan het zien en/ of horen. Ze hebben mijn telefoonnummer ook.

1. Carla Stals:
    22 september 2013
    Succes met je poeterkes. Het einde komt in zicht. Diepe Buiging.
  2. Miek van de Voort:
    22 september 2013
    Wordt nog even vervelend met die blaren. Goed verzorgen, zodat er geen ontstekingen van komen en zeker niet nu de eindstreep in zicht is. Beterschap met de poeterkes en morgen weer veel succes met lopen.
  3. Maart Vestjens:
    22 september 2013
    Wat Carla schrijft, onderstreep ik.
    Blaren goed verzorgen, maar dat weet je
    Hoe vond/vind je Sienna?

Still going strong to Roma, Succes en je toont doorzettingsvermogen, en waarom zouden dan die laatste 250 km dan niet lukken. Geen onheilsprofeet kan je afhouden van dat laatste deel

Ga en loop voort

Stiefelier door bella Italia,
    Bedwinger van de Route Napoleon
    King of the Raod to Rome,
    CHAPEAU!
    Zörg good veur dichzelf, veur 't köpke en de poeterkes.
    Dien wilskracht en dien missie bringe dich in Capranica.
    Det die kracht en väöl licht op det paad veur dich maag zeen!
    Daoveur höbbe wae zaoterdig in de kèrk van K-O gebaejd.
    Stiefel ze! Laot gaon dae wage!
  5. Francien:
    23 september 2013
    Vorige week zag ik op t.v. een uitzending van pelgrims naar Compostella. Wat een lef en doorzettingsvermogen.
    Ongelooflijk veel RESPECT voor zoveel kracht, in gedachten duwen wij je met zijn allen vooruit. Dank je voor het delen van je belevenissen Marcel.
  6. Anita:
    23 september 2013
    Het zal toch niet zeg!!! Of ze regelen wat en wachten dagje..één dagje..op de 'pak 'm beet' 60 dgn...pfff..of het wordt echt extreem flink 'gas op die zuigers'...we hopen van harte het eerste....
  7. Erna:
    23 september 2013
    Ik vind ook dat ze best een uitzondering voor je kunnen maken in het park. Zou ik tenminste doen, als ik het verhaal erachter hoorde.
    Veel succes met lopen vandaag, wij lopen weer in gedachten met je mee. groetjes Erna
  8. Rob:
    23 september 2013
    Hopelijk kun je er nog terecht en anders klim je gewoon over 't hek ;-) We duimen voor je.. Succes met de blaren! x
  9. Pete:
    Hee man, succes met de laatste loodjes! Grtz Pete
  10. Klaas:
    23 september 2013
    verkrampte tenen: kuiten masseren (die trekken aan de teenpezen), en voetboog. Minder hard gaan ;-) Succes!
  11. Ron:
    23 september 2013
    Je schrijft zelf een paar dagen terug; 'dat ik hier kan en mag lopen'. Denk daar aan als je het zwaar hebt. Succes dit laatste stuk maar vooral geniet ervan!