Morgen een nieuwe blog

9 december 2014 - Laren, Nederland

Waar Mark Tuitert uit de schoot van zijn moeder sprintte hervat ik vandaag mijn wandeling van het Pieterpad. Ik heb de olympisch kampioen (2010 Vancouver 1500 mtr) niet gezien in het dorp van OAD, transportbedrijf Muller (een grote jongen) en heel veel varkens in het verleden. Ik zag sowieso weinig want het was tamelijk mistig in Holten en omgeving. Troosteloos en triest Nederland op een doordeweekse december dinsdag, het brengt mijn humeur niet van de wijs. Het is volgens de radiopresentator op NPO 2, anti-dictatuur dag. Kijk eens aan. Bij gelegenheid mag de eerste beller een nummer naar keuze draaien. De uitverkorene die de lijn als eerste bezet vindt dat er te weinig heavy metal op de radio te horen is. Hij vraagt prompt Slayer aan met Angel of Death. Ik stap op dat moment over de grens van Overijssel naar Gelderland, met een big smile. 'Hell yeah.' Wat is het leven mooi ook al hebben we maar een karig radiolandschap.

Ik beschouw het 's avonds bij Stegeman in Laren, waar een prima maandmenu 'a €18,50 wordt geserveerd door een kalende ober die me al in het Duits ( bitte), Frans (voila & merci) en Engels (stenk you Sir) heeft aangesproken. Ik mag deze internationale benadering wel net als Slayer. Vanaf vandaag dus graag elke dag anti-dictatuur dag.

Morgen gaat het van Laren naar Zelhem. Ik zal gas moeten geven wil ik voor het donker binnen zijn. Gewoon op Slayer snelheid, dan komt alles goed. Of is Mark Tuitert nog sneller?

"Mark, Mark....were are you." De kalende ober kijkt vragend vanachter zijn enorme bar omdat ik mijn vraag iets te hard mompel. "Verd*md, het zal toch niet dat hij......" Ik kijk naar zijn schoenen. Het zijn warempel schaatsen! Morgen een nieuwe blog.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria:
    9 december 2014
    Dan kom ik dicht bij je in de buurt morge. Zit dan in Lochem! En bij die Stegeman hebben we met het werk ook wel eens vertoefd, haha. Small world.
  2. Miek van de Voort:
    10 december 2014
    Fijn dat je weer aan het wandelen bent dat geeft ook weer een stuk rust. Helaas zit dat er voor mij niet meer in, daarom geniet ik van je reisverslagen. Dank je wel daarvoor. Fijne feestdagen en een gezond 2015.
  3. Tim S. oet K-O:
    10 december 2014
    Prachtige streek waar je wandelt. Van de zomer gefietst... Taffel ze.
  4. Hans en Willemien:
    He Marcel,
    Met een beetje jaloezie lees ik je verhaal. Bij ons zal het wel 2015 worden voordat we vanuit Holten weer op pad gaan. Het fotoboek tot etappe 11 is af en ik zie ons weer zitten in het tuinhuis met de pizza. Geniet en wie weet halen we je nog een keer in.